اجرای طرح برخورد با هنجارشکنان روزهای پایانی سال در مراغه
اجرای طرح برخورد با هنجارشکنان روزهای پایانی سال در مراغه

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، علی دلداری با اشاره به حوادث تلخ آخرین چهارشنبه سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، از ابتدای اسفند ماه سالجاری افرادی که مبادرت به تهیه و فروش مواد محترقه کنند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر و تا پایان تعطیلات فروردین […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، علی دلداری با اشاره به حوادث تلخ آخرین چهارشنبه سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، از ابتدای اسفند ماه سالجاری افرادی که مبادرت به تهیه و فروش مواد محترقه کنند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر و تا پایان تعطیلات فروردین در بازداشت خواهند بود.
وی با بیان اینکه در چهارشنبه سوری سال گذشته بر اثر پرتاب ترقه در پارک یادگاران مراغه، جوانی از ناحیه چشم دچار آسیب جدی شد و به رغم تلاش ۱۱ ماهه تیم های پزشکی و اقدامات درمانی انجام شده، این جوان در نهایت بینایی خود را از دست داد و چشم وی تخلیه شد.
دلداری گفت: در این خصوص پرونده ای در دادسرای مراغه تشکیل و به شناسایی عامل ارتکاب این رفتار ناهنجار شد و نامبرده بازداشت و پرونده قضایی متهم نیز تکمیل شد.
وی افزود: این جوان ۲۶ ساله در تجمع چهارشنبه سوری سال گذشته مبادرت به پرتاب ترقه کرده بود که باتوجه به روند قضایی پرونده، محکوم به پرداخت دیه کامل در حق مصدوم و از جهت جنبه عمومی جرم به جهت اخلال در نظم عمومی محکوم به حبس شد.
وی خاطرنشان کرد: پرونده های متعدد دیگری نیز در این خصوص با صدمات خفیف وجود داشت که همگی رسیدگی شدند.
دادستان مراغه با اشاره به نزدیک شدن آخرین چهارشنبه سال، به تمام هنجارشکنان و افرادی که مبادرت به اقدام مخاطره آمیز کنند هشدار داد و از خانواده ها خواست تا مراقبت از فرزندان خود را در اولویت قرار دهند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.