کمک ۱۲۲ میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند/۱۰ هزار فرزند محسنین بدون حامی هستند
کمک ۱۲۲ میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند/۱۰ هزار فرزند محسنین بدون حامی هستند

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان شرقی، محمد کلامی  گفت: هشت هزار و ۱۷۷ حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و ۸۱۰  فرزند خانواده های نیازمند استان گسترانیده اند و این در حالی است که اکنون ۱۰ هزار و  ۴۱۰  فرزند بدون حامی هستند. وی با بیان […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان شرقی، محمد کلامی  گفت: هشت هزار و ۱۷۷ حامی طرح محسنین چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و ۸۱۰  فرزند خانواده های نیازمند استان گسترانیده اند و این در حالی است که اکنون ۱۰ هزار و  ۴۱۰  فرزند بدون حامی هستند.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار حامی طرح اکرام و محسنین در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کمک کرده اند،افزود: خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند.

کلامی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد.

وی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند استان، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک حدود ۷۹۸ هزار ریال ماهانه نیازهای این فرزندان را تامین نمایند.

کلامی خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان از چتر حمایتی ۲۸ هزار و ۶۴۰ حامی استان به چهار هزار و ۴۵۳ یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و تصریح کرد: این حامیان در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۹۵ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

کلامی تاکید کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که هر یتیم به طور متوسط دو میلیون و  ۱۴۸ هزار ریال کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.