کمپین کفاشان آذری الگویی برای تولیدکنندگان ایرانی
کمپین کفاشان آذری الگویی برای تولیدکنندگان ایرانی

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، شهاب‌الدین بیمقدار در واکنش به کمپین بازاریان تبریز درحمایت از کفش ایرانی و عدم فروش اجناس خارجی اظهار کرد: مردم تبریز با تشکیل این کمپین کار خداپسندانه انجام دادند که با استقبال مردم نیز روبرو شد و ما نیز از آن ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، شهاب‌الدین بیمقدار در واکنش به کمپین بازاریان تبریز درحمایت از کفش ایرانی و عدم فروش اجناس خارجی اظهار کرد: مردم تبریز با تشکیل این کمپین کار خداپسندانه انجام دادند که با استقبال مردم نیز روبرو شد و ما نیز از آن ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معمولا همیشه ابتدا تبریزی‌ها کارهای موثر را در کشور شروع می کنند و این کمپین نیز کار خوبی است که به تازگی شروع کرده‌اند و درحال حاضر در فروشگاه های متحد کفش تبریز دیگر کفش خارجی فروخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این کمپین می‌تواند برای همه شهرها و همه‌ی محصولات ایرانی از جمله پوشاک الگو باشد، خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر بهترین شیرینی و شکلات در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود؛ اما در کنار آن، کالای خارجی قاچاق نیز در بازار عرضه می شود، درحالی که  نوع داخلی از نوع خارجی آن بهتر است و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

بیمقدار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید برای تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کننند، خاطرنشان کرد: اگر مردم همت و همکاری کرده و کالای داخلی خریداری کنند و این تصمیم نیز باید همه گیر شود؛ بدون هیچ هزینه و اقداماتی چون برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌توانیم قاچاق را در کشور ریشه کن کنیم.

وی یادآور شد: در سایر صنایع همچون لوازم خانگی، تریکوبافی و نساجی می‌توان کمپین مشابه‌ی برای خرید کالای ایرانی شکل بگیرد؛ البته تولیدکنندگان نیز باید به کیفیت محصولی که تولید می‌کنند، دقت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در تولید کفش، مسلما کیفیت اجناس داخلی بسیار بالا است و تولیدکنندگان درحال طراحی و تعریف برند و نشان مشترک و مشخص برای کفش تبریز هستند تا تمامی کارخانه ها همین برند را تولید کرده و صادر کنند تا در کفش تبریز در دنیا با همین برند شناخته شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در تبریز افزود: تاکنون کنسرسیوم‌های صادرات لوازم خانگی و آجیل و خشکبار ثبت شده و درحال پیگیری ثبت کنسرسیوم‌های کفش چرم و تابلو فرش هستیم.

وی درخصوص حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی خاطرنشان کرد: دولت از کنسرسیوم های صادراتی در هزینه های بازاریابی و نمایشگاهی حمایت می کند که این موضوع صرفا کافی نبوده و باید مجلس نیز دراین موضوع ورود کند تا کنسرسیوم ها تقویت شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: یکی از مشکلاتی که کنسریوم های صادراتی در ماه های اخیر با آن روبرو بودند، مشکل مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکننده ها بود که درحال رایزنی با وزارت اقتصاد برای حل این مشکل هستیم.