طلب جریمه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از کارفرمایان
طلب جریمه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از کارفرمایان

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، جعفر سمساری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی طرحی برای بخشودگی جرایم فوق در نظر دارد، اظهار کرد: این بخشودگی ها شامل کارفرمایانی خواهد شد که بدهی های خود را در موعد مقرر پرداخت کنند. وی، حمایت از کارگاه های تولیدی و خدماتی را از جمله رویکردهای اصلی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، جعفر سمساری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی طرحی برای بخشودگی جرایم فوق در نظر دارد، اظهار کرد: این بخشودگی ها شامل کارفرمایانی خواهد شد که بدهی های خود را در موعد مقرر پرداخت کنند.
وی، حمایت از کارگاه های تولیدی و خدماتی را از جمله رویکردهای اصلی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تمام توان خود را برای حمایت از تولید داخلی به کار می گیریم که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون بدهی های معوقه تعداد زیادی از کارگاه های تولیدی در بخش های مختلف تقسیط شده است.
سمساری، ارزش ریالی بدهی های تقسیط شده کارگاه های تولیدی آذربایجان شرقی طی سال جاری را ۷۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی، مجموع بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۳۸۱ هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۳۹۲ معادل ۳۵۴ هزار نفر بود که با وجود مشکلات مالی کشور، این آمار در سالجاری روند صعودی به خود گرفته است.
سمساری ادامه داد: تعداد بیمه شدگان توافقی آذربایجان شرقی نیز ۲۷۱ هزار نفر است که نسبت به پنج سال گذشته رشدی معادل ۳۰ درصد را نشان می دهد، به طوری که این آمار در سال ۱۳۹۰ معادل ۲۰۱ هزار نفر بود.
وی، تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۱۴۸ هزار نفر اعلام کرد که به طور میانگین ماهانه یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از این سازمان دریافت می کنند که علاوه بر این رقم، ماهانه ۱۴۰ میلیارد ریال نیز به عنوان بیمه بیکاری در سطح استان به مشتریان پرداخت می شود.
سمساری گفت: در حال حاضر ۶۱ هزار راننده، ۵۸ هزار کارگر ساختمانی، ۲۰ هزار نفر مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۵ هزار نفر نیز از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش تامین اجتماعی آذربایجان شرقی قرار دارند.