افزایش آمار طلاق در جامعه به‌علت نبود مهارت های زندگی در دانش آموزان است
افزایش آمار طلاق در جامعه به‌علت نبود مهارت های زندگی در دانش آموزان است

به گزارش اویاقلیق از فارس، زهرا ساعی بعد از ظهر امروز در نشست بانوان فرهنگی منتخب نواحی تبریز اظهار کرد: به عنوان نماینده تبریز و توجه به قشر خانم‌ها اقداماتی برای آنها انجام خواهیم داد. وی گفت: زنان اسلامی ایران تعادل در کارهای خود از قبیل تربیت فرزند و خانه‌داری و نقش اجتماعی را انجام […]

به گزارش اویاقلیق از فارس، زهرا ساعی بعد از ظهر امروز در نشست بانوان فرهنگی منتخب نواحی تبریز اظهار کرد: به عنوان نماینده تبریز و توجه به قشر خانم‌ها اقداماتی برای آنها انجام خواهیم داد.

وی گفت: زنان اسلامی ایران تعادل در کارهای خود از قبیل تربیت فرزند و خانه‌داری و نقش اجتماعی را انجام می‌دهند و موفق عمل کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه در کل کشور فرهنگیان خواسته و مطالبات مشترک دارند، ادامه داد: در برنامه توسعه ششم هم اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است.

وی به ارائه برنامه‌های جدید در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: فراکسیون زنان مجلس با ۱۷ نماینده بسیار فعال است و تلاش شده نمایندگان به چند حوزه‌های مشخص شده اکتفا نکنند و در حال حاضر زنان نماینده در  کمیسیون‌های مختلف قرار دارد.

ساعی افزود: در کمیسیون اجتماعی ۵ نماینده زن و در کمیسیون اقتصادی سه نماینده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای در زمینه بازنشستگی دیروز در مجلس تصویب شد و  همچنین قانون‌های ۱۱۶ و ۱۱۷ و ۱۱۸ در لایحه طراحی شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده ۱۶ بر مبنای عدالت جنسیتی و تعادل آموزه‌های اسلامی است، افزود: برای توسعه مسائل سیاسی و بحث برابری خانم و آقایان در مدیریت خواهد بود.

وی تاکید کرد: به برکت انقلاب نقش خانم‌ها بسیار زیاد شده که این مقوله در زمینه آموزش و میزان ورودی دانشگاه‌ها گواه بر آن دارد.

ساعی بیان داشت: در حوزه سلامت و بهداشت نیز رشد زیادی در بخش بانوان وجود داشته است.

وی با ابراز اینکه در حوزه توسعه سیاسی و اقتصادی با استانداردها بسیار متفاوت هستیم، گفت: در حال حاضر در حوزه بخشداری، شهرداری، خانم‌ها وارد شده‌اند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه مطالبات زنان از جنس سیاسی نیست و فرهنگی است، افزود: در دوره‌‌های قبلی نگاه تند و نابرابر به زنان وجود داشت که الآن نگاه اعتدال‌گرایی را داریم ولی متاسفانه به وجود زنان متخصص در جامعه، از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

وی به ایجاد طرح جامع توانمندسازی اشاره کرد و افزود: این طرح به وزارت کار ملزم شده و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

ساعی به طرح بازنشستگی بانوان با ۲۰ سال و ۲۰ روز اشاره کرد و گفت: این طرح بسیار حاشیه‌ای شده و به ایراد گرفتند که بار مالی فراوان دارد و ما ادله خود را آوردیم که این موضوع اختیاری است.

وی خاطرنشان کرد: چکاپ بانوان سلامت نیز مد نظر نمایندگان بوده است و باید به ادارات ملزم شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سنوات فرهنگیان و جایگزینی فرزند فرهنگیان بحث ملی بوده و نمی‌توان دید استانی داشت، گفت: نمی‌توان در این خصوص تصمیم استانی گرفت.

وی با تائید بر اینکه بهترین و طلایی‌ترین دوران انسان مدرسه است، ادامه داد: کسب مهارت‌های زندگی در بین جوانان کم است و این امر باعث افزایش طلاق شده است.

ساعی تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور بسیار بالا است و چاره‌ای جز توجه به دانش بنیان توجه شود و به دنبال کارآفرینی باشیم.