مثلث علم، ایمان و مشارکت، کوه را جابجا می کند / پولهای نامعلوم توسط دولت شناسایی و کنترل شود
مثلث علم، ایمان و مشارکت، کوه را جابجا می کند / پولهای نامعلوم توسط دولت شناسایی و کنترل شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، مسعود پزشکیان شامگاه دیروز در جشنواره بزرگ کارآفرینان و تعاون‌گران برتر و کارگران واحدهای نمونه استان اظهار داشت: بزرگداشت و احترام به صنعتگران، تولیدکنندگان نمونه و افرادی که برای پیشرفت و احیای تولید تلاش می‌کنند در کشور ضعیف بوده و باید قدر تولیدکنندگان را بدانیم. وی با […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، مسعود پزشکیان شامگاه دیروز در جشنواره بزرگ کارآفرینان و تعاون‌گران برتر و کارگران واحدهای نمونه استان اظهار داشت: بزرگداشت و احترام به صنعتگران، تولیدکنندگان نمونه و افرادی که برای پیشرفت و احیای تولید تلاش می‌کنند در کشور ضعیف بوده و باید قدر تولیدکنندگان را بدانیم.
وی با تاکید به نگاه ویژه نسبت به تولیدکنندگان در کشور اظهار داشت: اگر با نگاه ویژه به تولیدکننده بتوانیم حمایت خود را نشان دهیم و فشار را از روی آنها برداریم، دیگر معضل بیکاری در جامعه نخواهیم داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرفتاری موجود در بحث تولید گفت: متاسفانه صدای افرادی که با زحمت در جامعه تلاش می‌کنند را خوب نمی‌شنویم و فکر می‌کنیم ما باید برای آنها تصمیم بگیریم در حالی که تصمیم گیرنده‌های اصلی آنها هستند.

وی با تاکید به حذف دلالان در جامعه خاطرنشان کرد: دلالان باید عقب بمانند و بستری برای تولیدکنندگان در جامعه فراهم شود.

بستر ایجاد شده برای تولیدکنندگان و کارآفرینان جامعه خوب نیست

پزشکیان افزود: بستر ایجاد شده برای تولیدکنندگان و کارآفرینان جامعه خوب نیست و باید قانون در این زمینه درست شده و دولت نیز اصلاحاتی صورت دهد.
وی یادآور شد: اینک دلالان پول‌های هنگفتی را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کرده و اقتصاد جامعه را کور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما برداشتن فشار از تولید است، افزود: باید فشار را جایی بگذاریم که برخی از طریق آن مفت پول در می‌آورند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اگر بتوانیم پول‌های موجود جامعه را رصد کنیم امکان ندارد افرادی پول بدون منبع نامعلوم به دست بیاورند.

وی افزود: اگر اطلاعات مسؤولان در جایی ثبت شود که البته این روش قانونی بوده است، از این طریق سقف درآمد همه در جامعه مشخص می‌شود و اگر اطلاعات من در دست آنها باشد پول اضافی شناسایی خواهد شد.

پزشکیان با تذکر بر این نقطه که وقتی دولت می‌تواند با یک دکمه یارانه فرد پولدار را قطع کند، پس ایجاد شناسایی جابه‌جایی پول‌های نامعلوم کاری برای آنها نخواهد داشت، ادامه داد: ۸ هزار میلیارد تومان پول در کشور جابه‌جا می‌شود و قوه قضائیه تازه از خواب بیدار می‌شود که ببینید چه خبر است.

وی افزود: وقتی یک میلیون تومان پول به حساب فردی اضافه شود باید سیستم آن را نشان داده و آن فرد مورد مواخذه قرار گیرد نه اینکه هزاران میلیارد جابه‌جا شده و آب از آب تکان نخورد.

نایب رئیس مجلس گفت: در کشور آلمان پول فروش یک ماشین که به اسم فردی است از چشم حاکمیت پنهان نمی‌ماند ولی اینجا برعکس بوده و فشار بر تولیدکننده وارد می‌شود.

وی متذکر شد: وقتی مسؤولی چند خانه دارد باید مالیات چند خانه اضافی گرفته شود.

پزشکیان به اصلاح سیستم داده‌ها تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی همان اشکال در سیستم موجود است.

وی با یادآوری اینکه یک بار خبرنگاری از من در خصوص faft سؤوال کرد و من گفتم نمی‌دانم زیرا باید در این مورد متخصص نظر دهد، افزود: به افراد سوءاستفاده‌ کننده از این موضوع می‌گویم که من می‌دانم که نمی‌دانم ولی وای به حال کسی که نمی‌داند که نمی‌داند و ما را به این روز کشانده است.

پزشکیان ادامه داد: من متخصص قلب هستم و در مورد آن نظر می‌دهم و صحبت تخصصی در هر بخش باید به متخصص سپرده شود.

وی با اشاره به دستگیری در زمینه حقوق نجومی گفت: این حقوق‌ها از قوانین ماست و در آن اتفاق افتاده است.

نایب رئیس مجلس متذکر شد: کسانی که نمی‌دانند، حرف مفت لطفا نزنند و بدانند که مثلثی که کوه را جابه‌جا می‌کند علم، ایمان و مشارکت است.