ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای ۹ هزار مددجوی آذربایجان شرقی
ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای ۹ هزار مددجوی آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق، محمد کلامی با بیان اینکه سه هزار و ۴۹۶ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۴۲۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد ۶۸۵ طرح از محل اعتبارات امدادی، دو هزار و ۷۹۷ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۱۴ طرح نیز به صورت […]

به گزارش اویاقلیق، محمد کلامی با بیان اینکه سه هزار و ۴۹۶ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۴۲۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد ۶۸۵ طرح از محل اعتبارات امدادی، دو هزار و ۷۹۷ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۱۴ طرح نیز به صورت تلفیقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال ۷۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است،تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل ۲۰۱ طرح کارانگیزی، یک هزار طرح توان افزایی، دو هزار و ۲۴۳ طرح خودکفائی و ۳۴۱ طرح تبدیلی بوده است.

کلامی با بیان اینکه بیشترین امسال طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است،تاکید کرد: از مجموع طرح های اجرا شده ۱۳۹ طرح در بخش کشاورزی، یک هزار و ۲۷۰ طرح در دامپروری، ۹۹۳ طرح در صنایع دستی و یک هزار و ۹۴ طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با بیان اینکه از طریق اشتغالزایی مددجویان زمینه برای توانمند شدن آنان فراهم می شود، اظهارکرد: طی ۱۰ ماهه امسال برای یک هزار و ۲۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد ۸۷۳ نفر زن و بقیه مرد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.

کلامی از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به ۹ هزار و ۹۹۳ مددجوی تحت حمایت این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان،کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف خودکفایی و توانمندی مددجویان انجام می شود.