رفع مشکل مسیر BRT تبریز با استفاده از بتن مسلح با آسفالت مخصوص
رفع مشکل مسیر BRT تبریز با استفاده از بتن مسلح با آسفالت مخصوص

به گزارش اویاقلیق، محمد‌حسین اسحقی  با تاکید بر رسیدگی به مسیرBRT تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر به صورت متداول تحت بارهای سنگین در یک منطقه مشخص قرار می‌گیرد دچار تنش و حرارت شدید خواهد بود. وی با بیان اینکه ابتدا باید مسیر‌سازی صورت می‌گرفت سپس خودروها وارد مسیر می‌شدند، افزود: اکنون […]

به گزارش اویاقلیق، محمد‌حسین اسحقی  با تاکید بر رسیدگی به مسیرBRT تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر به صورت متداول تحت بارهای سنگین در یک منطقه مشخص قرار می‌گیرد دچار تنش و حرارت شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مسیر‌سازی صورت می‌گرفت سپس خودروها وارد مسیر می‌شدند، افزود: اکنون برای مقاوم‌سازی باید چند روزی این مسیر را ببندیم و این امکان‌‌پذیر نیست.

معاون فنی عمران شهرداری تبریز تصریح کرد: انجام پروژه‌های عمرانی زمان‌بر‌ بوده و باعث قفل شدن خیابان‌ها می‌شود که نیاز به یاری اداره راهور تبریز دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته مشکل وضعیت BRT تبریز در شهرهای دیگر از جمله تهران نیز وجود دارد و تنها شامل تبریز نمی‌شود.

اسحقی متذکر شد: مطالعات، مهندسان مشاور، مجری و طرح برای BRT تبریز مشخص شده و منتظر زمان مناسب برای اجرایی کردن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح مورد نظر بتن مسلحی است که با کیفیت مرغوب مصالح و “بچینگ” مناسب همانند باند فرودگاه ساخته خواهد شد.
اسحقی با تاکید بر اینکه به علت نمک موجود در خاک و برای جلوگیری از خرابی بتن، روی بتن مسلح چند سانتی‌متر آسفالت مخصوص براق با نام surfacing استفاده خواهد شد.
وی افزود: تنها چاره کار برای BRTT، بتن مسلح با آسفالت مخصوص است تا در صورت تغییر این مسیر به تراموا، مقاومت خوبی را ایجاد کند.

اسحقی بیان داشت: موضوع تراموا با شهردار تبریز در میان گذاشته شده و این طرح نکات مثبتی از جمله کاهش آلودگی هوا و زیبایی شهر خواهد داشت.

وی به اجرای قبلی طرح بتن غلطکی در مسیر BRT اشاره کرد و گفت: مسیرهایی که بتن غلطکی شدند، بازسازی خواهند شد و عموماً مسیر شریعتی تا آبرسان مسیر ناهموار BRT است.