نیازی به واردات گندم نداریم
نیازی به واردات گندم نداریم

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کریم مهری در سومین جشنواره غذاهای سنتی و محلی که با مشارکت جهادکشاورزی، شهرداری و شبکه بهداشت زنوز  برگزار شده‌بود، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با مدیریت علمی، خرید تضمینی، اعلام به موقع قیمت گندم و پشتیبانی خدمات مکانیزاسیون، توانسته‌ایم در عرض سه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کریم مهری در سومین جشنواره غذاهای سنتی و محلی که با مشارکت جهادکشاورزی، شهرداری و شبکه بهداشت زنوز  برگزار شده‌بود، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با مدیریت علمی، خرید تضمینی، اعلام به موقع قیمت گندم و پشتیبانی خدمات مکانیزاسیون، توانسته‌ایم در عرض سه سال در این محصول از مرز واردات عبور کرده به صادرات برسیم.

وی گفت: در سال ۹۲ حجم واردات گندم  شش میلیون تن بود؛ در حالیکه امروزه  آذربایجان‌شرقی ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف دارد که به سایر استان‌ها صادر می‌کند.

مهری ادامه داد: اصلاح باغات هدف بزرگ سازمان جهادکشاورزی استان است و باید در این خصوص ارقام مقاوم به بیماری و خشکی، شناسنامه‌دار و کشت شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید با بهره‌وری هزینه تولید را کاهش و از خرد‌شدن اراضی جلوگیری کرد و به توسعه پایدار یعنی استفاده بهینه از منابع تولید، آب و خاک رسید و به ذخایر موجود در راستای توسعه پایدار اندیشید.

وی با اشاره به اینکه تولید باید اصولی، علمی و با بسته بندی مناسب باشد گفت: شهرداران شهرها بایستی با ساماندهی اماکن داخل و حاشیه شهرها به ویژه اراضی دیم، در راستای شناسنامه‌دار کردن تولید گام ‌های اساسی بردارند.

فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر یاد آورشد: شهر زنوز یکی از شهرهای دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری و کشاورزی است..

علیار راستگو با اشاره به حمایت خیران در جهت توسعه عمرانی و آموزشی شهر زنوز بیان داشت: با کمک یک خیر مدرسه ۱۲ کلاسه به ارزش بیش از سه میلیارد تومان ساخته و توسط استاندار  استان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در بحث توسعه عمران، آسفالت شهر زنوز و احداث ساختمان بحران، توسط یکی دیگر از خیران انجام گرفته که نشان از توجه ویژه اهالی به شهر خود و وحدت میان اهالی است.