حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در جریان هنر دینی و انقلابی نقش موثری را ایفا می‌کند
حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در جریان هنر دینی و انقلابی نقش موثری را ایفا می‌کند

به گزارش اویاقلیق، سید محسن لطیفی در جلسه‌ای با حضور رئیس حوزه هنری استان، در رابطه با نقش موثر حوزه هنری در جریان هنر دینی و انقلابی، اظهار کرد: فرهنگ و حفظ ارزش‌های ملی، دینی و فولکلور با استفاده از ابزار هنری و انعکاس آن از طریق رسانه‌های جمعی از جمله تلویزیون و رادیو در […]

به گزارش اویاقلیق، سید محسن لطیفی در جلسه‌ای با حضور رئیس حوزه هنری استان، در رابطه با نقش موثر حوزه هنری در جریان هنر دینی و انقلابی، اظهار کرد: فرهنگ و حفظ ارزش‌های ملی، دینی و فولکلور با استفاده از ابزار هنری و انعکاس آن از طریق رسانه‌های جمعی از جمله تلویزیون و رادیو در مقابله با تهاجم فرهنگی، امری بدیهی است که در این راستا همکاری‌ها و تعامل ما بین دستگاه‌‌‌‌های فرهنگی و هنری به ویژه حوزه هنری استان، در ارتقاء سطح آثار تولیدی و محتوایی بسیار راه گشا و مهم خواهد بود.

وی خواستار ارائه طرح‌های فرهنگی و هنری از سوی حوزه هنری استان جهت ایجاد زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌های مشارکتی و همکاری مشترک حوزه هنری و صدا و سیما شد.

لطیفی با اشاره به موفقیت‌های حوزه هنری استان، خاطرنشان کرد: اگر حوزه هنری بتواند با تعامل و همفکری دیگر دستگاه‌ها و نهادها در عرصه فرهنگ و هنر میانداری کند، بسیار خوب و اثر بخش خواهد بود و می‌تواند در جریان فرهنگی، هنری، دینی و انقلابی نقش موثری داشته باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اطلاع رسانی عملکردها و فعالیت ‌‌‌‌دستگاه ها به مردم را موجب نشاط و افزایش روحیه امید بین آنان دانست.

رئیس حوزه هنری استان نیز در این جلسه بر همکاری صدا و سیما و حوزه هنری استان در رسیدن به اهداف مشترک از پیش تعیین شده تاکید کرد.

حسن میلانی گفت: راهکارهای تعامل و همکاری‌های طرفین در تولید آثار هنری با موضوع‌های فاخر باید با در نظر گرفتن نیازهای جامعه امروزی باشد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌‌‌های انجام گرفته در بخش‌های مختلف هنری از جمله شعر، داستان، ادبیات پایداری، نمایش، موسیقی، پژوهش و هنرهای تصویری و تجسمی، حوزه هنری آذربایجان‌شرقی را از مراکز اصلی تولید آثار فاخر عنوان کرد و خواستار حضور این آثار در خانه های مردم با استفاده از شبکه استانی تلویزیون شد .

میلانی به ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر این ظرفیت ها به خوبی تبیین و به تولید، توزیع و صدور اثر منجر شود، بسیاری از آن‌ها می‌تواند در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ مشکل گشا باشد.

گفتنی است، در ادامه این دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از مراحل تعمیر، تجهیز و بازسازی مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس بازدید کرد.