جنجال بر سر حضور اهالی چند روستا در کمیسیون بودجه
جنجال بر سر حضور اهالی چند روستا در کمیسیون بودجه

به گزارش اویاقلیق،  جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. ششگلانی و حاجی زاده غائبین جلسه امروز هستند و برخلاف جلسات هفته های گذشته صادق نجفی در جلسه امروز حضور دارد. عابدزاده در ابتدای جلسه با قرائت روایتی پیرامون صبر و اهمیت آن، نسبت به واکاوی آن پرداخت. شهرام دبیری با […]

به گزارش اویاقلیق،  جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. ششگلانی و حاجی زاده غائبین جلسه امروز هستند و برخلاف جلسات هفته های گذشته صادق نجفی در جلسه امروز حضور دارد.

عابدزاده در ابتدای جلسه با قرائت روایتی پیرامون صبر و اهمیت آن، نسبت به واکاوی آن پرداخت.
شهرام دبیری با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت:در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ همافران همراه با مردم به امام امت اعلام بیعت کردند و این عمل موجب شد تا  ترس در بین نظامیان برای پیوستن به صفوف انقلابیون ریخته شود که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

وی افزود: در دستور جلسه امروز علاوه بر لوایح موضوع بررسی اساسنامه سازمان ها بررسی شود و علاوه بر آن بودجه ۹۶ نیز بایستی بررسی شود. موضوع یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران براساس قول شهردار جهت اجرا از بهمن ماه امسال باید اجرایی شود. در همین زمینه جلساتی آغاز شده و امیدوارم اقدامات آن از همین ماه اجرایی و ادامه اقدام مقتضی در رابطه با آن در اسفند ماه انجام شود.
درسخوان با قرائت تذکرات،در ابتدا  تذکر استاد خاماچی را قرائت کرد ،  وی در این تذکر خواستار تبدیل عمارت شمالی باغ گلستان به کتابخانه و قرائت خانه شهرداری و شورای شهر شد  و دردرخواست دیگری احداث پل عابرگذر در مقابل مسیر استادیوم یادگار امام در  اتوبان کسایی و ادامه مسیرگشایی در مناطق پر تراکم شهری را ضروری دانست.

اسوتچی نیز در تذکری کتبی درباره عدم توجه به ۳ بار تذکر وی در رابطه با شرکت تونل سد آریانا، گفت: متاسفانه با مدیریت طب هسته ای رئیس شورا و مدیریت هوش استراتژیک شهردار سعی در به فراموش سپردن آن دارید ولی مطمئن باشید این موضوع به فراموشی سپرده نخواهد شد!

۹:۱۰ حاجی زاده وارد جلسه شد.

پس از این تذکر، نجفی نیز ابراز داشت : پرونده را به دادگاه خواهم داد که جعفری در واکنشی کوتاه گفت: بدهید ببینیم چه می شود!

نجفییادآور شد: بهتر است خود سرمایه گذار را دعوت کنید و بگوید چرا رفته است اما چرا چیزی که در صحن شورا تصویب شده، برخی اعضای شورا درباره این موضوع سخنانی می گویند که تعجب برانگیز است به جای این مسائل بهتر است دلیل فرار سرمایه گذار از تبریز بررسی شود.

آهور نیز در تذکری با عنوان روابط عمومی یا روابط خصوصی، اظهار داشت : تکریم ارباب رجوع با دستگاه واکس زنی و سماور و چایی امکان پذیر نیست.

وی خطاب به شهردار گفت : آیا نمی دانید ریشه درخواست های مکرر ارباب رجوع برای دیدار با شما به دلیل بوروکراسی موجود در شهرداری است و بهتر است همانند مدیران خود ساعتی برای دیدار با مردم اختصاص دهید.

در ادامه جلسه دو تن از پرسنل نیروی انتظامی مستقر در شورای شهر تبریز که پس از سالها خدمت بازنشسته شده بودند، تقدیر شد.

شیاری پس از آن به تندی به دبیری اعتراض کرده و نسبت به دعوت تعدادی از اهالی روستاهای اطراف تبریز به کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: همه ی اعضای شورای شهر در صحن شورا به تخفیف ۷۰ درصدی درخصوص عوارض و جرائم ماده ۱۰۰ واحدهای تجاری کلیه روستاهای الحاقی  رای داده ایم اما  چرا پس از آن اهالی روستاهای حومه تبریز همچون خلجان و آناخاتون را به جلسه کمیسیون برنامه و آناخاتون دعوت می شوند و سپس به آنان می گویند بروید به این ۷ نفر رای دهید! به چه حقی اهالی را به کمیسیون برنامه و بودجه دعوت می کنی!

دبیری پاسخ داد: اعضای کمیسیون آنجا بودند. به هیچ کس قول انتخاباتی نداده ام.

اعتراضات تند شیاری سبب شد تا دبیری نیز بگوید: نظم جلسه را به هم نزن، اهالی این روستاها به ما نامه نوشتند و اعضای کمیسیون مشکلات روستاییان را شنیدند و شما  لازم نیست با بهره برداری از مساله نظم جلسه را بهم بزنی!

شیاری نیز در واکنش گفت : اگر این نظم جلسه است من آن را به هم میزنم! اگر قصد حل مشکلات اعضای شورا را داشتید، چرا پس از رای گیری در صحن شورا، اهالی را به کمیسیون دعوت کرده ای!

امیرحقیان نیز در این میان با صدای بلند اظهار داشت: در کمیسیون غیرقانونی کار غیرقانونی می کنند، انتظار کار قانونی دارید؟

باغبان نیز ابراز داشت : با آغاز بررسی بودجه طبیعی است بزرگان روستاها را دعوت کنیم تا مشکلات آنان را بشنویم و بسیار طبیعی است و این موضوع را به صحن شورای شهر خواهیم آورد.

شیاری در پاسخ به سخنان باغبان افزود: آقایان بابایی، ششگلانی و شهین باهر کجا عضو کمیسیون برنامه و بودجه هستند؟

چمنی نیز با پرسش درباره چرا این اهالی در این مقطع زمانی دعوت شده اند، یادآور شد: چرا علی رغم عدم تاکید بر احداث مسیر چرا پروژه جدیدی در این روستاها تعریف کرده اید؟ اجازه ندهید حرکت های انفرادی و تبلیغاتی انجام شود و از این دست حرکت ها دست بکشید.

دبیری نیز در پایان تاکید کرد : پیش از این نیز بارها اهالی روستاها را دعوت کرده ایم.

در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی شهرداری منطقه ۴ برای احداث پروژه بزرگ سرمایه گذاری با شرکت سرمایه گذاری شمال غرب  سرمایه گذاری  مطرح شد که در جریان بررسی دوفوریت این لایحه امیرحقیان در میانه به کنایه گفت که از ” کمیسیون غیرقانونی بودجه”  تصویب گرفته که باعث خنده های دبیری شد.

چمنی با انتقاد از کارکرد کمیسیون های شورای شهر،گفت: کمیسیونی که کار انتخاباتی انجام دهد کارایی ندارد و اگر این لایحه به کمیسیون برود تصویب آن برای ۶ ماه بعد می ماند و به نظرم برای کارایی بهتر شورای شهرکمیسیون ها تعطیل شود!

برای رای گیری درباره این لایحه، از میان ۱۸ عضو، ۱۱ عضو رای دادند که با اعتراض برخی اعضای شورا از جمله شهین باهر  هماره بود همین مساله موجب تشکیک در شمارش رای از سوی درسخوان به وجود آورد که وی به تندی به خطاب به شهین باهر اظهار داشت: من استاد شما در نظام مهندسی بودم و شمردن را به من یاد ندهید، به من درس نده، اگر من بلد نیستم شما بشمار! چرا زور می گویید حرف شما رای نیاورده است و اگر می خواهید دموکراسی خود را زیر پا گذارید این حرف دیگری است!!

تشکیک در قبال رای گیری و شمارش آرا برای دقایقی جلسه را وارد جنجال و گفتگوهای دوطرفه اعضا کرد که بابایی هم خواستار رای گیری مجدد شد و ابراز داشت که برخی اعضا دستشان را نصفه بلند کرده اند و دبیری نیز خطاب به درسخوان گفت: شما تعداد آرا را خوب می شمارید و بارها اتفاق افتاده که در زمان تشکیک مجددا رای گیری کنیم و می توانیم سه شنبه نیز رای گیری کنیم.

در نهایت با رای گیری مجدد این لایحه با همان ۱۱ رای، این لایحه  رای نیاورد و پس از خروج شهردار از جلسه دو تن از اعضای شورا نیز از جلسه خارج شدند که دیگر اعضا نیز نسبت به این مسئله اعتراض کردند.

پس از آن با طرح موضوع الحاق شهر باسمنج به کلانشهر تبریز، پس از نقطه نظرات موافقین و مخالفین این طرح، با رای اعضای شورای شهر تبریز،  با الحاق باسمنج به تبریز موافقت شد.

در ادامه لایحه برای اعطای تسهیلاتی جهت مسیرگشایی های شهری مطرح شد که در هنگام بررسی به هنگام صحبت شهین باهر در این باره وی به موضوع جدال لفظی و استاد بودن درسخوان برای وی اشاره کرد که در واکنش درسخوان با صدای بلند گفت: شما که به پروژه میارمیار رای ندادی و از شهر سواستفاده کردی، در نظام مهندسی ارتقای پایه شما را من امضا کردم که شهین باهر نیز در واکنش به وی ابراز داشت که فارع التحصیل علوم اجتماعی نمی تواند به یک مهندس درس بدهد. یادت باشد. آرا را خوب نشمردی من چیکار کنم؟!

دبیری نیز با توجه به پایان وقت جلسه و نبود زمان برای بررسی این لایحه، از حبیب شیری آذر یادی کرد وگفت: در این قبیل موضوعات آقای شیری آذر حرفی میزد که نگذارید موضوع شهید شود، به دلیل کمبود وقت بررسی این موضوع را به جلسه مجزایی احاله می کنیم.

منبع : تبریز بیدار