سامانه هواشناسی گردشگری در اردبیل فعال شد
سامانه هواشناسی گردشگری در اردبیل فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری وابسته به اقلیم است و در رونق گردشگری وضعیت آب و هوایی یکی از شاخصه‌های کلیدی محسوب می‌شود. علی دولتی مهر با تأکید به اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری وابسته به اقلیم است و در رونق گردشگری وضعیت آب و هوایی یکی از شاخصه‌های کلیدی محسوب می‌شود.

علی دولتی مهر با تأکید به اینکه در استان اردبیل هواشناسی کاربردی مدتی است در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در راستای پیاده‌سازی هواشناسی کاربردی، تهک گردشگری به عنوان سامانه هواشناسی گردشگری در استان فعال شد.

وی تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با میراث فرهنگی استان، هواشناسی متعهد شده است که وضعیت جوی مناطق گردشگری را اطلاع‌رسانی کند.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: ارسال پیامک برای تأسیسات و فعالان حوزه گردشگری، همکاری در راستای تسهیل مشاوره اطلاعات هواشناسی، همکاری در زمینه فناوری اطلاعات و همکاری در راه‌اندازی فاکس برگردان دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه است.

به گفته دولتی مهر در مقابل میراث فرهنگی متعهد شده جهت راهنمایی سرمایه‌گذاران برای امکان‌سنجی از اطلاعات هواشناسی استفاده کند.

وی به ضرورت اجرای بیلبوردهای شهری و جاده‌ای هواشناسی تأکید کرد و گفت: علاوه بر این توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی و همکاری در تهیه طرح جامع اقلیم نمای گردشگری استان از دیگر تعهدات میراث فرهنگی است.