توسعه کمی و کیفی کارخانه نفلین‌سینیت کلیبر از برنامه‌های دولت است
توسعه کمی و کیفی کارخانه نفلین‌سینیت کلیبر از برنامه‌های دولت است

به گزارش اویاقلیق، دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی(ره) کلیبر، با تبریک فرارسیدن دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، گفت: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید، مشکلات سختی را پشت سر گذاشته است و امروز از امنیتی مثال‌زدنی برخوردار است. وی افزود: […]

به گزارش اویاقلیق، دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی(ره) کلیبر، با تبریک فرارسیدن دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، گفت: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید، مشکلات سختی را پشت سر گذاشته است و امروز از امنیتی مثال‌زدنی برخوردار است.

وی افزود: بهره‌مندی از امنیت کامل، در صدر نعمت‌هایی است که انقلاب اسلامی برای ملت ایران به ارمغان آورد و این امنیت در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی حاصل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه هدف از سفر به شهرستان کلیبر را پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بررسی مشکلات بخش تولید در این شهرستان عنوان کرد و گفت: امیدواریم نتایج این سفر، موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهرستان را رفع کند و شاهد باشیم که شهرستان کلیبر شهرستانی پیشرو در عرصه‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به سند تدبیر توسعه شهرستان کلیبر، گفت: کشاورزی یکی از محورهای توسعه این شهرستان است و بر این اساس سند توسعه بخش کشاورزی برای سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند تدوین شده است.

جبارزاده اضافه کرد: دولت در این زمینه ۸۵ درصد از هزینه‌های تغییر الگوی کشت و روش‌های آبیاری را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران در این زمینه انجام دهد.

جبارزاده، توسعه گردشگری را از دیگر محورهای توسعه شهرستان کلیبر برشمرد و گفت: با توجه به این که در شش ماهه دوم سال، ورود گردشگران به این شهرستان کاهش می‌یابد باید با تدابیری همچون برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف و راه‌اندازی تورهای گردشگری، زمینه جذب گردشگر را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی از توسعه معادن به عنوان سومین هسته کلیدی توسعه شهرستان کلیبر نام برد و گفت: توسعه کمی و کیفی کارخانه نفلین‌سینیت این شهرستان جزو برنامه‌های دولت در این شهرستان است.

وی با بیان این که دولت یازدهم آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان‌هاست، گفت: همه خدمت‌گزاران دولت و در راس آنها دکتر روحانی به عنوان یکی از شاگردان مکتب امام و یار رهبری برای حل مشکلات کشور عزم جدی دارد.