بیمارستان هشترود در سطح استانداردهای بین المللی قرار دارد
بیمارستان هشترود در سطح استانداردهای بین المللی قرار دارد

به  گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن مستفید در مراسم بزرگ داشت روز پرستار اظهار کرد: تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) با دهه فجر نشان از مبارکی و میمنت این ایام الله دارد. وی افزود: در آینده نزدیک شاهد ساخت یک کلینیک درمانی مجهز و افزایش تعداد پرستاران در هشترود خواهیم بود تا […]

به  گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، حسن مستفید در مراسم بزرگ داشت روز پرستار اظهار کرد: تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) با دهه فجر نشان از مبارکی و میمنت این ایام الله دارد.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد ساخت یک کلینیک درمانی مجهز و افزایش تعداد پرستاران در هشترود خواهیم بود تا هم مردم بتوانند به راحتی به مراکز درمانی مجهز دسترسی پیدا کنند و هم پرستاران دچار فشردگی کار نشوند.

وی اظهار کرد: شغل پرستاری ترکیبی از رحمت، عطوفت، مهربانی و مراقبت و از سوی دیگر دانش به همراه معرفت، تجربه و مهارت است.

امام جمعه هشترود نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: حقوق اولیه هر فردی برخورداری از نعمت بهداشت است که این مهم با پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم طاغوت محقق شد و طرح تحول سلامت با خدمات ویژه بهداشتی به روستاهای دور افتاده هم رسید.

حجت الاسلام علی رحیمی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مردم ایران عزت و آبروی خود را از رژیم طاغوت باز پس گرفتند و بر جهانیان ثابت کردند که حق بر باطل پیروز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این مراسم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت در تمامی زمینه‌ها انجام گرفت.

جواد بابایی اظهار کرد: پرستاران باید از پرستار زخم‌های کربلا (حضرت زینب(س)) الگو برداری کنند و با تلاش شبانه روزی خویش موجبات آرامش و آسایش بیماران را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: پرستاران به عنوان فعالان حوزه سلامت، شاخص های امید به زندگی را در بین مردم بالا نگه می‌دارند.

وی تأکبد کرد: کمبود پرستار و مشکلات مالی در بیمارستان هشترود، مشکلاتی را برای پرسنل شاغل به خصوص پرستاران به وجود آورده است.

بابایی ادامه داد: برای بهسازی و تجهیز بخش زایمان بیمارستان هشترود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و برای تکمیل آن نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر داریم؛ از این رو از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تقاضامندم با اختصاص این مبلغ در تجهیز این بخش سهیم باشند.

در حاشیه این مراسم پرستار نمونه استان ، خاطرنشان کرد: به خاطر علاقه به حرفه پرستاری، مهندسی کشاورزی را کنار گذاشته و در دانشگاه مراغه مشغول فرا گرفتن حرفه پرستاری شدم.

فاطمه رجب زاده گفت: معتقدم پرستاری شغل نیست، بلکه یک عشق خدایی می‌باشد که فرد را مجاب می کند در خدمت خلق الله باشد.

وی افزود: اکثر مواقع به خاطر همدردی و رسیدگی به بیماران در ایام تعطیل و مناسبت‌ها هم کنار خانواده‌مان نیستیم.

وی اضافه کرد: کمبود نیرو و فشار زیاد کاری باعث رنجش پرستاران در بخش‌های مختلف بیمارستان هشترود می‌شود، با این حال همکارانم برای ارائه خدمات به افراد ناخوش احوال از جان مایه می‌گذارند.

در پایان مراسم با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر فاروق فقهی به عنوان رئیس جدید بیمارستان هشترود منصوب و از خدمات دکتر یحیوی تقدیر شد.