همایش پاسداشت روز جهانی صرع در تبریز برگزار می شود
همایش پاسداشت روز جهانی صرع در تبریز برگزار می شود

به گزارش اویاقلیق ، انجمن صرع ایران روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ۱۳۹۳  از سازمان جهانی صرع ( IBE ) و انجمن جهانی پیشگیری از صرع ( ILAE )، یک پست الکترونیکی با موضوع تصویب تاریخ روز جهانی صرع، دریافت کرد. ابتکار مشترک این دو مرکز جهانی معرفی یک رویداد مهم و معروف در دنیا یعنی تصویب […]

به گزارش اویاقلیق ، انجمن صرع ایران روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ۱۳۹۳  از سازمان جهانی صرع ( IBE ) و انجمن جهانی پیشگیری از صرع ( ILAE )، یک پست الکترونیکی با موضوع تصویب تاریخ روز جهانی صرع، دریافت کرد.

ابتکار مشترک این دو مرکز جهانی معرفی یک رویداد مهم و معروف در دنیا یعنی تصویب اولین روز بین المللی صرع در روز دوشنبه نهم فوریه سال ۲۰۱۵ برابر با بیستم بهمن ماه ، در بین ۱۳۸ کشور نمایندۀ خود است که به دنبال آن ، تاریخ رسمی روز بین المللی صرع ، دومین دوشنبه فوریه هر سال با نشان روبان بنفش خواهد بود.

انجمن صرع آذربایجان شرقی در راستای معرفی صرع و بهبودی و سلامت کامل مبتلایان به صرع ، همایش پاسداشت افراد مصروع و خانواده های آنان را روز پنجشنبه ، ۱۴ بهمن ماه در محل تالار اندیشه ائل گلی تبریز برگزار می کند.

این همایش از ساعت ۹ الی ۱۳ فردا با حضور افراد مبتلا و خانواده آنها با شعار ” صرع یک بیماری نیست! بلکه یک واکنش اپیدمیک است ” برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است همچنین آمارهای سازمان جهانی یک تا دو درصد افراد جامعه مبتلا به این موضوع هستند که معمولاً از نظر درآمدی از سطح درآمد پایینی برخوردار بوده و توانایی پرداخت هزینۀ داروهای گران قیمت و مؤثر را ندارند. صرع چیزی بیش از تشنج است و افراد مبتلا به صرع از تبعیض های ناروا و دیدگاه های منفی جامعه بیش از خود بیماری رنج می برند. “