اویاقلیق : زمانیکه به کیانی ایراد گرفتیم که چرا خویشتنداری نکردی و با اینکه میدانستی، داور دنبال بهانه است، بهـــــــــانه بدست داور دادی؟ حرفی معقول و درست بود! گذشته از اینکه در بازی پیش رو ، نبود کیانی ضربه به تیم میزند، بدتر از آن دو امتیازی بود که با اخراج کیانی در مقابل ماشین […]

اویاقلیق : زمانیکه به کیانی ایراد گرفتیم که چرا خویشتنداری نکردی و با اینکه میدانستی، داور دنبال بهانه است، بهـــــــــانه بدست داور دادی؟ حرفی معقول و درست بود!
گذشته از اینکه در بازی پیش رو ، نبود کیانی ضربه به تیم میزند، بدتر از آن دو امتیازی بود که با اخراج کیانی در مقابل ماشین از دست دادیم!
امروز باید تیم ما تاوان عصبانیت بیجا و بی مورد کیانی را پس بدهد!!

اکنون کیانی از رفتار خود پشیمانست اما «سونکی پئشمانلیق بره بیتیرمز» و آب رفته را به جوی بر نمیگرداند!

********

هوادارانی که به کیانی ایراد میگرفتند و حرفشان هم منطقی و معقول بود، دیگر نباید خود، کاری کنند که موجب پشیمانی شود!!

*******

در مقاله قبلیمان گفتیم که مدیر عامل تراختور بطور رسمی بخاطر دو موضوع به وزیر ورزش نامه نوشت: بی عدالتی سازمان لیگ – توهینهای ملیتی هواداران بعضی تیمها به مردم آذربایجان!
جالب است که نه وزارتخانه و نه عوامل فدراسیون و نه حتی هواخواهان پرسپولیس، هیچ اشاره ای به موضوع دوم و توهینهای قومیتی بخصوص توسط هواداران پرسپولیس نکردند!

برعکس احظار عوامل تیم تراختور به کمیته انضباطی و اخلاق و نیز مدیر عامل به دفتر تاج و هکذا محدود کردن حضور هواداران تراختور در آزادی به ده درصد و بدستور فدراسیون و حسایت شورای تامین به این بازی، نشانگر آنست که تیم و هواداران تراختور، قدری هم بدهکار شده اند!
رسانه ها هم طبق معمول به ایجاد حساسیت علیه تراختوریها میپردازند و مثل بازی رفت، این توهم را بوجود می آورند که  گویا اتفاقاتی در آزادی رخ خواهد داد!!

*********

پــــــــــرشورها ! پرشــــعور باشیم !!!

بیائید بهانه به دشمن ندهیم!

مواظب آنهائی باشیم که به اسم تراختوری میخواهند طومار تراختور را در هم پیچند!

بر دهان آنهائی بکوبیم که باشعارهای غیر تراختوری و غیر آذربایجانی، میخواهند تنها امید دلگرمی ما را از ما بگیرند!

فلان شعار که ربطی به اذربایجان ندارد ، و به غیر از دشمن تراشی هیچ نفعی بما ندارد، چرا باید تکرار کنیم؟ کدام مشکل ما را حل میکند؟
مواظب چنین شعار دهنده ها باشیم!

پرسپولیسی ها عادت کرده اند که شعارهای نژاد پرستانه بدهند و عدم مقابله مسئولان کمیته اخلاق و انضباطی در مقابل آنچه که در بازی با گسترش فولاد انجام دادند، آنها را جری تر و گستاختر کرده و انتظار میرود که بر شعارها و توهینهای نژاد پرستانه خود بیفزایند!

در وضعیت فعلی که همه دوربینها و میکروفنها بطرف تراختوریها نشانه رفته تا انحرافات ما را ضبط و ثبت و پیراهن عثمان کنند، بیائید با سکوت خود و عدم عکس العمل متقابل ، آنها را رسوا کنیم !!

بیائید نگذاریم در مقابل «ننگ» نژادپرستی عده ای ، برای ما «انگ» …… بزنند!

این کار یک بار چند سال پیش بوقوع پیوست و تراختوریها در مقابل توهینهای آنها بی توجه شدند، دست برقضا آنها دست بردار شدند و همین مطلب را رسانه ها بازگو کردند!

*********

در همه حال، با توهین و یا با حرمت آنها؛ تنها شعارما :

«یاشاسین آذربایجان»

یاداشت : ساوالان -اردبیل