لزوم تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی برای تحقق برونگرایی اقتصاد
لزوم تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی برای تحقق برونگرایی اقتصاد

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، داود بهبودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مباحثی که در چند دهه اخیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته تشکیل شبکه‌ها و خوشه‌های مختلف صنعتی بوده و باید گفت دیگر زمان آنکه هر واحد تولیدی خودش به تنهایی در بازار جهانی ورود پیدا کند سپری […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، داود بهبودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مباحثی که در چند دهه اخیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته تشکیل شبکه‌ها و خوشه‌های مختلف صنعتی بوده و باید گفت دیگر زمان آنکه هر واحد تولیدی خودش به تنهایی در بازار جهانی ورود پیدا کند سپری شده است.

وی افزود: در مقطع کنونی اقتصاد و بازار جهانی به شدت تخصصی و رقابتی است و یک تولیدکننده موفق لزوما نمی تواند صادر کننده و فروشنده موفقی هم باشد.

بهبودی تصریح کرد: وقتی ما در بازارهای جهانی حضور پیدا می‌کنیم تولید کننده باید به تولید بپردازد؛ صادر کننده کار صادرات را به عهده گیرد و صاحبان خدمات فنی و مهندسی هم کار تخصصی خود را انجام دهند تا به انحراف دچار نشویم و ضریب فزاینده بیشتری داشته باشیم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اضافه کرد: در فضای مقیاس واحدهای تولیدی بزرگترین بودن لزوما درست نیست؛ کوچکترین بودن هم درست نیست بلکه ما باید مقیاس بهینه پیدا کنیم و صنایع را در یک شبکه قرار دهیم، یعنی در واقع صنایع مشابه را کنار هم جمع و پشتیبانی کنیم که همه بتوانند در بازار جهانی حضور پیدا کنند.

این اقتصاددان گفت: شبکه‌ها ماهیتی همانند یک زنجیر دارند، یعنی یک تولید کننده داریم که قطعات و اجزای تولید خود را از جایی فراهم و به محصول نهایی تبدیل می کند و در نهایت از طریق شرکت حمل و نقل تخصصی و صادراتی به بازار جهانی منتقل می کند، در نتیجه یک زنجیره ارزش ایجاد می شود که در این زنجیره تولیدکننده اولیه تا کسی که محصول را به مشتری نهایی می رساند نقش دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان تولیدکنندگان خوبی داریم ولی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خوبی نداریم؛ افزود: به عنوان یک حلقه مفقوده باید از شکل گیری شرکت های بین المللی حمل و نقل با استانداردهای جهانی حمایت کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ح۲۰