ملموس‌ترین دستاورد برجام دریافت یک فروند هواپیما است
ملموس‌ترین دستاورد برجام دریافت یک فروند هواپیما است

به گزارش اویاقلیق، نشست بصیرتی سیاسی جوانان انقلابی آذربایجان غربی با حضور حسین الله کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب الله در ارومیه برگزار شد. الله کرم در این مراسم به موضوع انقلاب و در مقابل آن ارتجاع اشاره کرد و گفت: انقلاب اساسا یک تحول بنیادین است که بر تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب […]

به گزارش اویاقلیق، نشست بصیرتی سیاسی جوانان انقلابی آذربایجان غربی با حضور حسین الله کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب الله در ارومیه برگزار شد.

الله کرم در این مراسم به موضوع انقلاب و در مقابل آن ارتجاع اشاره کرد و گفت: انقلاب اساسا یک تحول بنیادین است که بر تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تلاش می کند و در مقابل آن ارتجاع که تغییر و تحول اجتماعی منفی و به نوعی انقلاب با روتوش است، قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز حرکت انقلابی را در جامعه پر رنگ نکنیم در عرصه اسلام انقلابی دچار مشکل می شویم، گفت: در انفلاب نبوی شاهد گفتمانی هستیم که رسول خدا به طور مشخص از امیرالمومنین و امامان اسم می برد و گفتمان خود را بیان می کند و حرف اصلی خود را که حاکمیت الهی است شفاف بیان می کند در کنار این، گفتمان قبیله گرای قریش وجود دارد که متکی بر قبیله گرایی سه خلیفه اول را بیان می کند به گونه ای که گفتمان قریش، گفتمان نبوی را کنار گذاشته و زمینه ساز گفتمان اموی که یک گفتمان موروثی سلطنتی است، می شود.

ولایتمداری، استکبارستیزی، عدالت خواهی، ساده زیستی و دفاع از مردم مظلوم شاخصه های انقلاب اسلامی است

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز همین حالت را شاهد هستیم، انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) شفاف ترین گفتمانی است که در مقابل گفتمان ناسیونالیست افراطی ایستاده و به عنوان یک گفتمان با عناصر مشخص در جهان مطرح می شود به گونه ای که ولایتمداری، استکبارستیزی، عدالت خواهی، ساده زیستی و دفاع از مردم مظلوم به ویژه فلسطین از شاخصه های گفتمان انقلاب اسلامی که انقلابی بدون روتوش است، هستند.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله افزود: اما با رحلت امام خمینی (ره) جریان دیگری از کارگزاران دارای گفتمانی که در اجرا گفتمان خود را پیش می برند، ظهور می کند؛ گر چه مقام معظم رهبری به عنوان جهادگر فعال گفتمانی وارد عرصه می شوند، اما آنها موفق می شوند چون قدرت اجرا در دست گفتمان کارگزارانی است.

وی گفت: این طیف، همان گفتمان قریش هستند که زمینه ساز تبدیل انقلاب نبوی به جریان موروثی اموی شد و در این دوره نیز کارگزاران زمینه ساز پیدایش گفتمان ضد اسلامی شدند به عنوان مثال خاتمی زمانی که به قدرت رسید گفت که اگر اسلام در مقابل آزادی و دموکراسی قرار می گیرد، ما به دموکراسی و آزادای رأی می دهیم؛ در واقع آنها اسلام را کنار گذاشته و به سمت جمهوریت رفتند و حتی در سال ۸۸ با ایجاد فتنه، جمهوریت را نیز نادیده گرفتند و قصد براندازی کردند این در حالی است که این گفتمان ضد گفتمان حضرت امام (ره) است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: گفتمان کارگزاران در مقابل گفتمان انقلابی حضرت امام قرار گرفت به گونه ای که اصول گفتمان امام نادیده گرفته شد به عنوان مثال ساده زیستی به سمت اشرافیگری و استکبارستیزی به سمت سازش رفت به شکلی که گفتمان کارگزاران زمینه ساز حاکمیت گفتمان خاتمی به نام اصلاح طلب می شود و در مقابل آن گفتمان اصولگرایی شکل گرفت.

تعریف ساختار سیاسی جدید، لازمه حفظ انقلاب است

الله کرم افزود: امروز برای حفظ انقلاب راهی جز این وجود ندارد که ساختار سیاسی جدیدی متشکل از انقلابی، غیرانقلابی و ضد انقلابی که مقام معظم رهبری مطرح کردند جایگزین ساختار سیاسی قبلی که همان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا است، شود.

انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن سه عنصر مشخص انقلابی گری است

وی با تاکید بر اینکه انقلابی گری، شیوه ورود به ساختار جدید با شکل گفتمانی است، گفت: انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن سه عنصر مشخص انقلابی گری است، که مقام معظم رهبری فرموده اند که شجاعت، اهل ابتکار عمل، امیدوار به آینده و خدا بودن، مفهوم آن است که در آن سه جریان انقلابی گری متشکل از توده ها، نخبه ها و دولت می توان شمرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم سیاسی تهران انقلابی گری را دارای دو نگرش انقلابی گری تاریخی و انقلابی گری پویا عنوان کرد و گفت: انقلابی گری تاریخی به سردمداری هاشمی بود که ۲۲ بهمن را پایان انقلاب دانسته و بعد از آن را دوران عقلانیت عنوان می کنند و معتقدند که چون انقلاب همراه با احساس و شور بود باید کنار گذاشته شده و به سمت عقلانیت حرکت کنیم.

وی افزود: در مقابل انقلابی گری تاریخی، انقلابی گری پویا مطرح است که پیروزی انقلاب اسلامی را مرحله اول این انقلاب دانسته و معتقد است بعد از آن باید نظام اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی در گستره جهانی شکل گیرد.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله نگرش روحانی به این موضوع را در دفاع از نگرش تاریخی عنوان کرده و گفت: روحانی نگرش انقلابی گری پویایی را نپذیرفته و انقلابی گران را افرادی افراطی، پرخاشگر و اهل شعار دادن می پندارد و معتقد است که وظیفه ما تداوم جمهوری اسلامی است.

وی درباره تفاوت اصلی این دو نگرش گفت: نگاه انقلابی گری تاریخی به جمهوری اسلامی است و معتقد است که انقلابی گری تمام شده اما انقلابی گری پویا معتقد است که جمهوری اسلامی تجسم عینی انقلاب اسلامی است.

وی انقلابی گران تاریخی را طرفدار حذف آرمان ها، عمل گرا و منفعت گرا و انقلابی گران پویا را آرمان گرای واقع بین عنوان کرده و افزود: نگرش انقلابی گری پویا معتقد است که با وجود موانعی همچون رژیم صهیونیستی و استکبار برای تشکل تمدن جهانی اسلامی باید برای رسیدن به هدف موانع را دور زد.

الله کرم در ادامه مقایسه این دو نگرش به معیارهای مختلفی اشاره کرده و گفت: در خصوص معیار مدیریت، نگرش اول بر مدیریت تکنوکرات معتقد است در حالی که در نگرش دوم مدیریت جهادی حاکم است.

وی افزود: نگرش انقلابی گری تاریخی در خصوص گفتمان عقلانیت ابزاری، سرمایه داری و تفکر لیبرالی است اما نگرش انقلابی گری پویا عقلانیت اسلامی و تفکر لیبرالی است.

این استاد دانشگاه در خصوص رویکرد خارجی و نظام بین الملل این دو نگرش گفت: در نگرش انقلابی گری تاریخی بحث تعامل، سازش و هم زیستی با همه حتی رژیم صهیونیستی و وابستگی متقابل مطرح است اما در نگرش انقلابی گری پویا بحث تعامل با استکبارستیزان و مقاومت در برابر جریان سلطه مطرح است.

وی تصریح کرد: در خصوص استقلال نگرش انقلابی گری تاریخی از دست دادن مفهوم آن بوده در حالی که در نگرش انقلابی گری پویا استقلال باید همه جانبه وجود داشته باشد، همچنین در زمینه اقتصاد نگرش اول توسعه را بر عدالت اجتماعی مقدم دانسته در حالی که نگرش دوم عکس این موضوع را اعتقاد دارد.

وی موضوع فرهنگی را در درجه دوم نگرش انقلابی گری تاریخی و در درجه اول نگرش انقلابی گری پویا عنوان کرده و گفت: از دیدگاه استراتژی نیز نگرش اول بر نگاه به بیرون معتقد بوده اما استراتژی نگرش دوم درونگرای برونگر است.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله درباره آثار و پیامدهای نگرش های انقلابی گری گفت: آثار انقلابی گری تاریخی یا همان انقلاب روتوش شده هویت زدایی و عقیم ماندن انقلاب بوده و در مقابل آثار انقلابی گری پویا، تداوم انقلاب است.

ملموس ترین دستاورد برجام۱ دریافت یک فروند هواپیمای ایرباس است

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرده و گفت: غربی ها برجام را در ۷ مرحله تدوین کرده و برای تبدیل وضعیت انقلاب به انفعال ۴ مرحله تعریف کرده اند به گونه ای که مرحله اول تعامل، مرحله دوم نیروی بی خطر، مرحله سوم کشوری تحت سلطه و مرحله آخر کشوری تحت قدرت سلطه جهانی بودن است.

الله کرم گفت: در برجام۱ باید کل قدرت هسته ای را کنار می گذاشتیم و در مقابل، تحریم ها برداشته می شد اما یک ریال هم از تحریم های بانکی به ایران نیامد و می توان گفت ملموس ترین دستاورد برجام۱ در مقابل تعطیلی هسته ای، دریافت یک فروند هواپیمای ایرباس بود.

وی با اشاره به اینکه رفع تحریم ها به گونه ای شده که روز به روز تولید داخل تعطیل و واردات زیاد می شود، گفت: در برجام ۲ قدرت منطقه ای ایران با استفاده از الزامات FATF تحت تاثیر قرار می گیرد به گونه ای که ایران نباید با سپاه، حزب الله و حماس ارتباطات بانکی داشته باشد چرا که آمریکا آنها را تروریست اعلام کرده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در انتخابات آینده خواهیم دید که جریان غیر انقلابی می گویند وقتی معیشت خودمان مشکل دارد چرا باید از حزب الله و حماس حمایت کرد در حالی که جریان انقلابی معتقد است اگر ما امروز حمایت نکنیم فردا باید در ایران با تروریست ها مقابله کرد.

وی با اشاره به موضوع برجام۳ گفت: در این مرحله موضوع موشک ها مطرح شد که با توجه به PMD تسلیحاتی که بتوانند کلاهک هسته ای حمل کنند باید محدود شود، بنابراین با این کار موشک های ایران را کوتاه برد و رژیم صهیونیستی را امن تر کردند.

وی افزود: در برجام ۴، پذیرش مسائل حقوق بشری مطرح می شود که باید انتخابات با نظارت غربی ها برگزار شده و بهائی که در مجلس حضور یابند.

الله کرم گفت: در برجام ۵ به رسمیّت شناختن رژیم اشغالگر قدس و در برجام ۶ موضوع پذیرش نفوذ عربستان مطرح می شود که باید جایگاه منطقه ای خود را تحویل آن بدهیم و در برجام ۷ حذف جریان انقلابی و بی تفاوت شدن آنها نسبت به گذشته خود مطرح می شود.

وی تأکید کرد: اگر انقلابی گری پویا را ادامه ندهیم، در فرایند برجام ۱ تا ۷ ایران تحت سلطه غرب قرار می گیرد لذا برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های امام خمینی (ره) و شهداء چاره ای جز مدافع انقلابی گری پویا بودن، نیست.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله انقلابی را پادزهر مقابله با ترمیدوری عنوان کرد و گفت: باید با نشان دادن ماهیت انقلابی گری تاریخی به مردم و تشکیل گفتمان جبهه انقلاب اسلامی با رویکرد انقلابی گری پویا به سمت تشکیل تمدن اسلامی در گستره جهانی حرکت کرد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین نوروزنژاد، دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی که مجموعه متبوعش متولی برگزاری این مراسم در مسجد یوردشاهی ارومیه بود، گفت: این استان خلأ بزرگی به نام محافل سیاسی دارد که باید با حضور جوانان انقلابی برای رشد سیاسی آنان پر شود.