افتتاح سامانه دریافت آنلاین تصاویر ماهواره‌ای در آذربایجان غربی
افتتاح سامانه دریافت آنلاین تصاویر ماهواره‌ای در آذربایجان غربی

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، صادق ضیائیان اظهار داشت: امسال شاهد افتتاح دریافت آنلاین تصاویر ماهواره‌ای در استان آذربایجان غربی خواهیم بود. وی تصریح کرد: در این راستا شاهد خریداری تجهیزات مورد نیاز هستیم و کارهای اجرایی در این زمینه باقی مانده است و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح در […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، صادق ضیائیان اظهار داشت: امسال شاهد افتتاح دریافت آنلاین تصاویر ماهواره‌ای در استان آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در این راستا شاهد خریداری تجهیزات مورد نیاز هستیم و کارهای اجرایی در این زمینه باقی مانده است و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح در استان نیز باشیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: علاوه بر این اگر امسال اعتبارات به موقع  واگذار شوند شاهد افتتاح سامانه آنلاین در قالب ۳۲ ایستگاه هواشناسی استان خواهیم بود.

این مسؤول گفت: هم اکنون شش سامانه آنلاین در استان فعالیت دارد که در صورت موفقیت، تا پایان سال عمرانی جاری تعداد این سامانه‌ها به ۳۲ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

ضیائیان در ادامه به وضعیت بارش در استان اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت بارش در شمال آذربایجان غربی طی سال جاری خوب بوده و در شهرستان ماکو شاهد افزایش ۵۰ درصدی بارش نسبت به نرمال بلند مدت هستیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی امسال میزان بارش در مرکز و جنوب آذربایجان غربی کاهش یافته است و در حوزه دریاچه ارومیه در دراز مدت شاهد کاهش ۱۳ درصدی بارش‌ها هستیم.

این مسؤول ادامه داد: میزان بارش در حوزه دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با ۴۰ درصد کاهش همراه است که این امر سبب شده تا آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق نزولات جوی تامین نشود.

ضیائیان با اشاره به پیش‌بینی بارش طی ماه‌های آینده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماه آینده بارش نرمالی را در استان آذربایجان غربی شاهد باشیم ولی بعید است کاهش بارش‌ها طی سه ماه آینده جبران شود.