خدمات کارگو فرودگاه تبریز توسعه می‌یابد
خدمات کارگو فرودگاه تبریز توسعه می‌یابد

به گزارش اویاقلیق، مصطفی صفایی، بیان کرد: سعید شبستری؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و رئیس اداره گذرنامه فرودگاه تبریز امروز دوشنبه(۱۱ بهمن ماه ۹۵)  در فرودگاه تبریز حاضر شدند تا وضعیت گمرک این فرودگاه، شرایط کاری و نقاط ضعف و قوت گمرک فرودگاه تبریز را بازدید و بررسی کنند. وی […]

به گزارش اویاقلیق، مصطفی صفایی، بیان کرد: سعید شبستری؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و رئیس اداره گذرنامه فرودگاه تبریز امروز دوشنبه(۱۱ بهمن ماه ۹۵)  در فرودگاه تبریز حاضر شدند تا وضعیت گمرک این فرودگاه، شرایط کاری و نقاط ضعف و قوت گمرک فرودگاه تبریز را بازدید و بررسی کنند.

وی با بیان اینکه کارگو فرودگاه تبریز حدود یک سال است که فعال شده و از طریق آن بار صادرات و واردات می‌شود، گفت: در تبریز کارخانه‌های متعدد و فراوانی در زمینه‌های چرم‌سازی، شکلات‌سازی و فرش‌بافی وجود دارد که ضرورت توسعه کارگو این فرودگاه برای صادرات و واردات را توجیه می‌کند.

وی ادامه داد: براساس آمار گمرک طی یکسال گذشته واردات حجم بارهای غیرمسافری این فرودگاه ۱۰۰درصد رشد داشته است. البته جای افزایش بیش از این ارقام هم وجود دارد.

به گفته مدیرکل فرودگاه تبریز، با توجه به اینکه تعداد پروازهای خارجی فرودگاه تبریز محدود است، هواپیماهای ترکیش با پروازهای روزانه خود بارهای صادراتی را جابه‌جا می‌کند. بنابراین طی نشستی معاون استاندار قول برگزاری نشست مشترک با سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و واردکنندگان این استان را داد تا آن‌ها را از وجود کارگو و امکان برقراری پروازهای اختصاصی باری مطلع و توجیه کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون گمرک به طور شبانه‌روزی در فرودگاه تبریز مستقر است و مشکلی برای کارهای اداری صادرات و واردات بار وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر اغلب واردکنندگان و صادرکنندگان بار در تبریز، بار خود را به وسیله کامیون به فرودگاه امام خمینی(ره) رسانده سپس از آن‌جا راهی مقصد مود نظر می‌کنند. در حالی که آن‌ها با بهره‌مندی از این ظرفیت فرودگاه تبریز می‌توانند بار خود را با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر به مقصد برسانند. این اقدام برای فرودگاه تبریز هم درآمدزایی خواهد داشت.

صفایی تصریح کرد: اکنون انبار عمومی مستقر در فرودگاه تبریز حدود ۳۰۰ مترمربع است که در طرح جامع زمین ۵۰۰۰ مترمربعی برای آن دیده شده است که باید به صورت BLT یا BOT آن را بسازند.

گفتنی است؛ در ده ماهه نخست امسال آمار پرواز فرودگاه تبریز ۳۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و آمار بار ارسال و پست شده از طریق این فرودگاه بیش از ۲۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.