تابلو فرش سردرود سفیر فرهنگی ایران است/ بهره برداری از «مرکز تجارت جهانی تابلو فرش» تا سال ۲۰۱۸
تابلو فرش سردرود سفیر فرهنگی ایران است/ بهره برداری از «مرکز تجارت جهانی تابلو فرش» تا سال ۲۰۱۸

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کاظم صحتی، تابلو فرش را دربرگیرنده هفت هنر معرفی کرد و افزود: هنرهایی همچون طراحی، رنگرزی، عکاسی، نقاشی، برجسته‌کاری، بافت و قاب‌سازی در تابلو فرش خود را نشان می‌دهد. وی از ثبت تابلوفرش دستبافت ایران به نام سردرود در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی و صنایع دستی و […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، کاظم صحتی، تابلو فرش را دربرگیرنده هفت هنر معرفی کرد و افزود: هنرهایی همچون طراحی، رنگرزی، عکاسی، نقاشی، برجسته‌کاری، بافت و قاب‌سازی در تابلو فرش خود را نشان می‌دهد.

وی از ثبت تابلوفرش دستبافت ایران به نام سردرود در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور ۹۱ و ثبت نشان جغرافیای ملی تابلو فرش به نام سردرود توسط مرکز ملی فرش ایران بزرگترین متولی فرش ایران در سال ۹۳ خبر داد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ تابلوفرش سردرود در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو  (WIPO)در وین اتریش به ثبت جهانی رسید.

صحتی  با اشاره به ویژگی‌های ممتاز تابلوفرش نسبت به دیگر تولیدات فرش برای خرید گردشگران خاطرنشان کرد: به دلیل حجم کم و قیمت مناسب آن، بیشتر مسافران و گردشگران تابلو فرش را به عنوان اثر هنری نفیس تبریز تهیه می‌کنند و این سفیر فرهنگی را به دیار خود می‌برند.

وی با اشاره بر اینکه سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان می‌تواند در سال ۲۰۱۸ همراه تبریز برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران باشد، یاد آورشد: سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان بیش از ۳۰۰ گالری تابلو فرش و ۸۰۰ کارگاه صنفی و خانگی را در خود جای داده‌است که می‌توان با ایجاد امکانات مناسب زمینه بازدید گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از این کارگاه‌ها و نیز خرید مستقیم تابلوفرش را برای آنان از کارگاه‌های تولیدی بومی فراهم کرد.

وی تولید محتوا و تهیه بروشور و کلیپ‌های مختلف را در معرفی سردرود به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان ضروری دانست.

رئیس اتحادیه تابلوفرش از احداث “مرکز تجارت جهانی تابلو فرش” در سردرود خبر داد و گفت: این مرکز به مساحت ۲۳۰۷ متر مربع و در هشت طبقه سازه‌ای با تلفیقی از معماری سنتی و اصیل ایرانی در دست احداث است و امیدواریم تا سال ۲۰۱۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ایجاد تمرکز در تجارت تابلو فرش را از مزیت‌های بزرگ این پروژه دانست و گفت: مرکز تجارت تابلوفرش دارای استاندارهای جهانی است و وجود سیستم‌های امنیتی پیشرفته، صدور شناسنامه کیفیت و اصالت فرش توسط کارشناسان مجرب، امکان خرید همزمان آنلاین با سرویس دهی به سراسر جهان و e-marketing از دیگر امکانات آن به شمار می‌رود.

وی یاد آورشد: دسترسی آسان به سیستم بانکی و اینترنتی، سیستم کنترل مرکزی bms، اختصاص فضای تجاری به برند‌های مطرح، سیستم مدیریت هوشمند و یکپارچه ساختمان، بزرگترین روف گاردن (بام سبز) و بزرگترین تالار رستوران سنتی شمالغرب کشور را در خود جای داده‌است.

بر اساس این گزارش، امید است سردرود با تولیدات تابلوفرش بی‌بدیل خود بتواند نقشی سازنده و اثرگذار در توسعه اقتصادی و گردشگری استان داشته باشد.