پایان کلاس مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در ارومیه
پایان کلاس مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در ارومیه

به گزارش اویاقلیق، عصر امروز کلاس مربیگری فوتبال سطح یک فوتسال آسیا به پایان رسید. در این کلاس که به مدت یک هفته به طول انجامید ۳۰ مربی از سراسر آذربایجان غربی شرکت داشتند. مربیان حاضر در این کلاس اصول مربیگری، قواعد تمرین و سایر موارد آموزشی را زیر نظر ابوالقاسم عارفیان مدرس رسمی فدراسیون فوتبال کشور […]

به گزارش اویاقلیق، عصر امروز کلاس مربیگری فوتبال سطح یک فوتسال آسیا به پایان رسید.

در این کلاس که به مدت یک هفته به طول انجامید ۳۰ مربی از سراسر آذربایجان غربی شرکت داشتند.

مربیان حاضر در این کلاس اصول مربیگری، قواعد تمرین و سایر موارد آموزشی را زیر نظر ابوالقاسم عارفیان مدرس رسمی فدراسیون فوتبال کشور به صورت تئوری و عملی یاد گرفتند.

حسین نیرویار مدرس داوری نیز به به تدریس قوانین در این کلاس پرداخت.

در پایان کلاس از شرکت‌کنندگان امتحان عملی و آمادگی جسمانی و کتبی به عمل آمد تا برای قبول‌شدگان مدرک مربیگری سطح یک فوتسال آسیا صادر شود.

حسین نیرویار در حاشیه این کلاس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال این نخستین کلاس آموزشی برای مربیان فوتسال است که برگزار شد.

دبیر هیات فوتبال استان گفت: برای شش ماه نخست سال ۹۶ دو کلاس ارتقا دانش مربیگری فوتسال برای مربیان پیش‌بینی شده شده است که هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای این کلاس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برای پشتوانه‌سازی مربیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم افزود: برای اینکه بتوانیم مربیان را از لحاظ تعداد به سطح مناسب برسانیم سه کلاس مربیگری درجه سه در شمال، جنوب و مرکز استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

نیرویار تصریح کرد: در حال حاضر مربیان با دانش و درجه «A» آسیا در استان داریم که در لیگ برتر و دسته یک فوتبال استان مشغول به کار هستند و امیدواریم با افزایش سطح علمی مربیان برای رشد ورزش فوتبال و کیفیت بازیکنان کمک کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فوتسال آذربایجان غربی از رشد چشمگیری برخوردار است باید مربیان ما نیز از لحاظ علمی پیشرفت کند تا بتوانند آموزش‌های لازم را برای بازیکنان ارائه دهند.