وجود ۱۰ هزار نفر شهید در آذربایجان شرقی/برنامه های بنیاد شهید در دهه فجر امسال
وجود ۱۰ هزار نفر شهید در آذربایجان شرقی/برنامه های بنیاد شهید در دهه فجر امسال

به گزارش اویاقلیق ،  ” قاسم صمدیان”  بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و در ادامه به تشریح برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر اشاره کرد و افزود: وی با اشاره به اینکه جانبازان این […]

به گزارش اویاقلیق ،  ” قاسم صمدیان”  بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و در ادامه به تشریح برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر اشاره کرد و افزود:

وی با اشاره به اینکه جانبازان این سرزمین برای دفاع از انقلاب، جانشان را فدا کردند افزود: این انقلاب برای همه مردم بوده و آحاد مردم شیفته انقلاب اسلامی هستند. همه مردم در گروه ها و اجتماعات مختلف برای پشتیبانی از این انقلاب تلاش کردند و آرمان های شهدا و حضرت امام را ادامه دادند و گروهی به فیض شهادت و گروهی به فیض جانبازان و آزادگی رسیدند. این انقلاب حاصل ۴۰ سال دست آورد عمر و تلاش مردم می باشد.

صمدیان اذعان داشت: در راستای آرمان های انقلاب اسلامی که دفاع از مظلومان است، عده ای از جوانان ما رهسپار جبهه های خونین سوریه و عرق شدند و در دفاع از آرمان ها اسلام و انقلاب جانشان را به خاک ها سپردند و امروز به شکرانه ایثار گری ها همه جای دنیا صحبت از ایثارگری مطرح است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیان اینکه روز های فراز و نشیب در هر کشور نشان از هویت و افتخار هر امت است، اظهار کرد: طبیعی است که انقلاب اسلامی در طول ۳۸ سال، روز های پرفراز و نشیبی داشته است؛ بنابر این انقلاب برای مردم ما بسیار پرهزینه ای بوده است. بسیار خوشحال هستیم که بعد از ۳۸ سال انقلاب با افتخار به سوی آرمان های خود در حال حرکت هستیم.

صمدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۹ بهمن، انقلاب اسلامی را بیمه کرد؛ در طول ۴۰ روز از آغاز دهه فجر تا روز شهدا که مصادف با ۲۲ اسفند می باشد، امت ما به عنوان زبان گویا و گوش شنوای ایثار گری ها را به شکرانه نعمت، یاد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در طول این ۴۰ روز، بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و به تبع آن شهرستان های مختلف استان ویژه برنامه های مختلف و متعددی طراحی شده است و همچنین از ۱۲ بهمن ماه جشن های دهه فجر به صورت سمبولیک شروع شده و از ۱۱ بهمن ماه برنامه تعویض سر پرچم گلزار شهدا را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به یکی از برنامه هایی که توجه نسل جوان را دربر دارد، اظهار کرد: (نامه دانش‌آموزان به یک شهید) یکی از این برنامه ها است که دانش ‌آموزان با نوشتن نامه به شهیدان به صورت رسانه ای از سایت ایثار، خواسته ‌ها و نیازها و مشکلات خود را بیان خواهند کرد که این پروژه در سطح تمامی مدارس استان به عنوان پروژه کاری خواهد بود و دومین برنامه (جشنواره جبهه مجازی) است که از دیگر برنامه‌های مختلف در این روزها به شمار می آید.

صمدیان با اشاره به اینکه ۱۲ بهمن زنگ انقلاب اسلامی در تمامی مدارس استان زده خواهد شد، گفت: مدرسه پایلوت برای انجام این طرح شاهد نورالزهرا انتخاب شده است.

وی افزود:از عمده برنامه های دیگر بنیاد، دعوت آحاد مردم به زیارت مزار گلزار شهدا در سطح شهرها و روستا ها خواهد بود که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ اولین پنج شنبه دهه فجر به صورت نمادین انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همه داشته های مردم را مدیون شهدا دانسته و برای قدر دانی از پاس زحمات از جان گذشتگان این امت، برنامه در قالب ۴۰ روز مطرح کرد و گفت: یادواره های متعدد در چهل روز خواهیم داشت و به صورت ویژه ۱۵ بهمن یادواره شهدای مدافع حرم در مصلی تبریز برگزار خواهد شد تا یاد این شهدای تازه شهید شده را پاس بداریم.

صمدیان تاکید کرد: کلینیک‌های فجر یک و دو تبریز در ۲۲ بهمن به صورت عمومی، ویزیت رایگان برای تمامی افراد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز ۲۲ بهمن روز همدلی است و در آن مردم در راهپیمایی که سمبل وحدت مردم ایران است شرکت خواهند کرد، گفت: در این روزها دیداری با خانواده شهدا و جانبازان توسط اداره‌ها و محلات خواهیم داشت تا از آنها روحیه بگیریم و عرض ارادت به آنها و ادامه دهی راه فرزندان آنها خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهدا و امور ایثارگران خاطرنشان کرد:همایش ترویج راه شهدا و نمایشگاه های مختلف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر داریم که موزه شهدای استان در فضای محوطه اداره آماده میزبانی از تمام مردم خواهد بود تا با نوشته ها و وصیت نامه‌ها و افکار شهدا آشنا شوند.

صمدیان با بیان اینکه در آستانه قیام ۲۹ بهمن، آحاد مردم با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت، افزود: با توجه به اینکه ۲۲ اسفند روز شهدا نامگذاری شده، باید با یاد شهدا دل خود را خانه تکانی کرده چرا که شهدا هیچ چیزی برای خود نخواسته ‌اند حتی از ۱۰ هزار شهید، ۵۰۰ نفر جسم ‌شان نیز باز نگشته و نام جاوید الاثر دارند.

وی با اشاره به اینکه حضور ارامنه هایی که برای انقلاب از جان خودشان هزینه کردند و امروزه افتخاری هم زیستی با آن ها راداریم، تاکید کرد: استان ما دارای ۱۴ شهید ارامنه است و چند روز گذشته که عید سال نو ارامنه بود، دیداری با این عزیزان داشتیم که یکی از آزاده‌های ارمنی به پیشنهاد بعثی‌ها در پناهنده کردن اسرای ارامنه داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تعداد گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: ۹ هزار و ۸۰۷  نفر تعداد کل شهدای آذربایجان شرقی است و از این تعداد شهدا  یک هزار و ۷۱ گلزار روستایی و ۹۵ گلزار شهری و یک هزار و ۱۶۳ مجموع روستایی و شهری است.

صمدیان در ادامه مطلب فوق افزود: ۲۳ هزار نفر جانباز در استان و یک هزار و ۹۰۲ آزاده و ۳۵ هزار نفر ایثارگر و همچنین ۱۷۰ هزار خانواده ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید استان هستند.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان‌ شرقی در کشور کمترین تعداد پشت نوبت برای کمیسیون پزشکی را دارد.

صمدیان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد شهید ترویج فرهنگ شهادت است، گفت: ۳۴۰ کادر در بنیاد شهید داریم که به ارائه خدمات در برابر چندین هزار به صورت جان‌ فشانی و خالص می ‌کنند.

وی با اشاره به آمار شهدا و جانبازان  مدافع حرم استان، گفت: تعداد جانبازان سوریه ۱۳ نفر افتخار رسیدن به درجه شهادت را داشته و ۹ شهید با اصالت آذری خارج استان داریم که پرونده آن ها در استان ما است.