بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت اخلاص مردم همیشه در صحنه است
بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت اخلاص مردم همیشه در صحنه است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، اسماعیل جبارزاده در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت مراسمات دهه فجر استان گفت:  خدمت به نظام و مردم، خدمت به آرمان های امام راحل و خدمت در راستای منویات مقام معظم رهبری سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و خداوند را به خاطر نعمت‌هایی که به ما […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، اسماعیل جبارزاده در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت مراسمات دهه فجر استان گفت:  خدمت به نظام و مردم، خدمت به آرمان های امام راحل و خدمت در راستای منویات مقام معظم رهبری سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و خداوند را به خاطر نعمت‌هایی که به ما عطا کرده و به خصوص نعمت خدمتگزاری سپاسگذاریم.

وی اظهار کرد: برای نسل جدید، آنچه که در ایام الله دهه فجر دیدیم می‌تواند جذاب بوده و حتی کلاس‌های درسی و فرهنگی با این محوریت برای آنان برگزار شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تنها وسیله اطلاع رسانی در سال ۵۷، همان اطلاعیه‌های حضرت امام خمینی (ره) بود؛ ولی امروز جامعه پیشرفت کرده است و باید با استفاده از فضای مجازی و رسانه های اینترنتی و مکتوب، نهایت تلاش خود را برای انعکاس مطالب مربوط به دهه فجر به کار بگیریم.

جبارزاده با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت اخلاص است، ادامه داد: اخلاص، یک کلمه است، ولی وقتی خاطرات سال ۵۷ را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مردم با حضور و فداکاری‌های خود، اخلاص خود را در تمامی اقشار دانش آموزی، بازاری و … با وحدت  و همدلی به منصه ظهور گذاشتند.

وی همکاری و همدلی مردم ایران را رمز موفقیت ایران اسلامی در برهه‌های محتلف عنوان کرد و افزود:  اگر این مهم را به عنوان یک اصول مترقی برای توسعه کشور معرفی کنیم، می‌تواند در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها کارساز و مشکل گشا باشد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی؛ خون بر شمشیر و توپ و تانک پیروز شد و تنها دلیل آن، صداقت، اخلاص و پایمردی اقشار مختلف مردم ایران اسلامی بود. حتی تعدادی از ارتشیان و نیروهای شهربانی که به روی مردم آتش می گشودند، افراد خاصی بودند که محاکمه و اعدام شدند و فرزندان واقعی ملت در ارتش، همراه و همدل با مردمبرای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی جنگیند.

وی در واکنش به انتقاد تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از عدم فضاسازی مناسب استان برای استقبال از دهه فجر، تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و فرمانداران مکلف به فضاسازی مناسب و برگزاری هرچه باشکوه مراسات دهه فجر هستند.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تجلیل از خانواده آنان، عنوان کرد: این امر باید یکی از وظایف مهم و مستمر تمامی مدیران در طول سال باشد و به زمان خاصی محدود نشود.

این مقام مسئول با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان و تمرکز آنان بر روی جوانان با هدف دلزدگی از انقلاب اسلامی افزود: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تلاش می کنند که میزان انتظارات مردم و بخصوص جوانان را از نظام افزایش دهند و این تفکر را القا کنند که این انقلاب هیچ دستاوردی برای مردم نداشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تأکید کرد: در پاسخ به این اقدامات بدخواهانه دشمنان باید تلاش خود را برای بازگویی خاطرات انقلاب و مقایسه وضع کشور در قبل و بعد از انقلاب را مورد توجه قرار داده و برای جوانان بازگو کنیم.

جبارزاده گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بازگشت عزت و استقلال به کشور بود و به جرات می توان گفت که اگر دستاوردهای مادی انقلاب در یک کفه ترازو و دستاوردهای معنوی آن همچون استقلال و عزت در کفه دیگر ترازو قرار گیرد با هم برابری می کند.

وی ادامه داد: در سایه این انقلاب، مردم با عزت کشور ، همه کاره کشور هستند و در تحت لوای ولی فقیه از هیچ قدرت، ابر قدرت و نیمچه قدرتی تاثیرپذیر نیستند. در ۳۸ سال گذشته، مردم ایران اسلامی با رای خود کشور را پیش برده و در تعیین سرنوشت کشور دخیل بودخه اند که در کمتر کشوری این موضوع را می توان یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه “ادعا نمی کنیم مشکلی نداریم” عنوان کرد: تمامی دولت ها در حد و توان خود تلاش کرده اند که برای مردم خود خدمتگزار باشند و این دولت نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته و به کار خواهد گرفت.

جبارزاده در ادامه سخنان خود گفت: به عنوان مثال در سایه انقلاب اسلامی و تلاش مدیران اجرایی استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید در بیش از هفتاد روستای استان، ۷۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم که این امر نشان از توجه دولت به ارائه خدمت به تک تک مردم است.

وی همچنین به مقایسه وضعیت علمی جمهوری اسلامی در سال های گذشته و سال های اخیر پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر، دنیا در عرصه علوم جدید با ما رقابت می کند ولی متاسفانه زمانی را در این کشور تجربه کردیم که تجهیزات و تکنولوژی خارجی داشتیم ولی مهندس ایرانی حق باز کردن کاور آن را نداشت.

وی همچنین از آمادگی نیروهای مسلح ایران اسلامی به عنوان مظهر اقتدار و عظمت کشور نام برد و افزود: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی حتی جرات فکر کردن برای حمله و تهدید ایران را ندارند چرا که بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این صورت مجبور به پرداخت هزینه های بسیار سنگینی هستند.

وی با اشاره به برجام نیز افزود: اگر نهیب های داهیانه و علی وار رهبری در زمان انجام مذاکرات با کشورهای عضو گروه ۵+۱ نبود، کشورهایی که در میز مذاکره بودند به راحتی حق مسلم مردم ایران اسلامی را به رسمیت نمی‌شناختند.