ارائه‌ی مشاوره‌ی حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان به مددجویان استان
ارائه‌ی مشاوره‌ی حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان به مددجویان استان

به گزارش اویاقلیق، محمد کلامی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه این نهاد با کانون وکلای استان ارائه‎ی مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان در کلیه‌ی موضوعات حقوقی،جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در تمام ایام هفته به غیر از پنجشنبه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه یک […]

به گزارش اویاقلیق، محمد کلامی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه این نهاد با کانون وکلای استان ارائه‎ی مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی رایگان در کلیه‌ی موضوعات حقوقی،جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در تمام ایام هفته به غیر از پنجشنبه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه یک سال خواهد بود و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است، گفت: مددجویان نیازمند به حمایت حقوقی توسط کمیته امداد استان طی معرفی نامه‌ی کتبی به کانون وکلای استان معرفی خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه‌ی خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل شده است، عنوان کرد: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.

کلامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۴ نفر از مددجویان استان از مشاوره‌ی حقوقی رایگان ۲۳۶ وکیل نیکوکار استان بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: در ۹ ماهه‌ی سال جاری از ۴۳۲ پرونده‌ی حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد برای ۱۰۵ پرونده رای صادر و مختومه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم استان، مردم فهیمی و خیری هستند؛ بنابراین باید گزارش شفافی از عملکرد خود به مردم ارائه دهیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم.

کلامی با بیان اینکه کمیته‌ی امداد رابط بین مردم و خیران است، تاکید کرد: این نهاد تنها نهاد خیریه ای است که کمک‌های مردمی صرفا برای خود مردم هزینه می‌شود.

“حسن عظیم‌زاده”، رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه گفت: نهادها نیازمند تعامل با یکدیگر هستند و وظیفه‌ی ماست که در راستای ایجاد جامعه‌‎ای سالم و بدون آسیب تلاش کنیم.