قلعه نویی : هنوز راه باقی مانده است ، میتوانیم جبران کنیم
قلعه نویی : هنوز راه باقی مانده است ، میتوانیم جبران کنیم

اویاقلیق : تراکتورسازی تبریز به عنوان جدی ترین رقیب پرسپولیس در کورس قهرمانی پس از تساوی در دربی آذربایجان شرایط ویژه ای را پیدا کرده است. آنها جدا از تلخی آن تساوی از بابت محرومیت چند مهره کلیدی خود دلخوری هایی را دارند. تیم امیر قلعه نویی به گذرگاه حساسی رسیده است و این مربی […]

اویاقلیق : تراکتورسازی تبریز به عنوان جدی ترین رقیب پرسپولیس در کورس قهرمانی پس از تساوی در دربی آذربایجان شرایط ویژه ای را پیدا کرده است. آنها جدا از تلخی آن تساوی از بابت محرومیت چند مهره کلیدی خود دلخوری هایی را دارند.

تیم امیر قلعه نویی به گذرگاه حساسی رسیده است و این مربی نیک می داند که اگر تیمش خیال قهرمانی دارد باید از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کند. سرمربی تراکتورسازی ضمن اشاره به اتفاقات دیدار اخیر تیمش با ماشین سازی به بازی بزرگ فصل یعنی تراکتور – پرسپولیس اشاراتی داشته است.

اظهارات قلعه نویی را در ادامه می خوانید:

* هیچ وقت ناامید نمی شویم

شرایط تیم ما نسبت به نیم فصل اول در همین هفته ها از بعد امتیازی بهتر است. قبول دارم که ما نسبت به نیم فصل اول خوب بازی نمی کنیم اما از لحاظ امتیازی جلوتر هستیم. شاید عده ای آمار درستی نداشته باشند و با آمار غلط تیم ما را تجزیه و تحلیل کنند اما ما می دانیم که از لحاظ امتیازگیری شرایط بهتری داریم. همین مساله موجب می شود امیدوارانه حرکت کنیم و ناامید نشویم.

* از کاپیتانم گلایه دارم

واقعیت این است که ما یک هافبک خوب به نام سروش رفیعی را از دست دادیم و به ناگاه چند مصدوم روی دست مان ماند. اینها باعث شد تا روند حرکتی مان کند شود. البته در نیمه دوم بازی با ماشین سازی یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادیم.

من از کاپیتان تیمم گلایه دارم شاید داور در آن صحنه اشتباه کرده است اما مهدی کیانی که بازیکن باتجربه ای است نباید به آن شکل اعتراض می کرد. من به خود او هم در رختکن گفتم.

* داوری ها به ضرر ما بوده است

جدا از بحث آسیب دیدگی های بازیکنان مان ما از داوری هم آسیب دیدیم. در بازی با ذوب آهن گرچه ما برنده شدیم اما داوری به ضرر ما بود. دقیقه ۱۲۰ پنالتی که نبود به ضرر ما گرفنتد. ما برنده شدیم اما از داوری ضرر کردیم. بعد از آن بازی آسیب شناسی نشد.

کرار را اخراج کردند در حالی که من در آن صحنه نزدیک بودم و دیدم کمک داور به داور می گفت او کاری نکرده است. واقعا هم کاری نکرد که مستحق اخراج باشد. در بازی با پیکان یک پنالتی صددرصد گرفته نشد و بالاخره در همین بازی اخیر خدا شاهد است که بیش از ۱۰ سوت زده شد که روند تیمی ما را مختل کرد و عصبانیت را به بازیکنان مان منتقل نمود.

در همان صحنه ای که منجر به اخراج مهدی کیانی شد قبل از حادثه روی یکی از بازیکنان ما که فکر می کنم امید بود خطا صورت گرفت که داور آن را اعلام نکرد. چند صحنه دیگر هم بود در لحظه پنالتی هم که اظهرمن الشمس بود که دروازه بان آنها دو، سه متر جلو آمده بود. در حالی که کمک داور و داور صحنه را می دیدند.

* ما از این قضاوت ها آسیب می بینیم

قضاوت های این بازی ها به ما آسیب زد. البته من به تیم خودم گلگی می کنم و به مهدی کیانی هم گفتم که نباید به آن شکل بچگانه اخراج می شد اما مشکلات قضاوت را هم نمی توانم نادیده بگیرم از آقای کامرانی فر و آقای اصفهانیان می خواهم که حساسیت این هفته ها را در نظر بگیرند. الان تیم های ته جدولی به دنبال امتیاز هستند تا خودشان را بالا بکشند وسط جدولی ها هم می دانند با یک برد می توانند به جمع مدعیان اضافه شوند.

* به مرز سکته رسیدم

روز بازی با پیکان حال بدی داشتم. واقعا اگر من امیر قلعه نویی و یا تماشاگر تیم مان سکته کند تکلیف چیست؟ چه کسی جواب می دهد؟ می گویند اشتباه جزئی از داوری است. خب این را هم باید بدانند که یک مربی باید جواب ۱۰، ۲۰ گروه را بدهد.

شنبه شب بعد از بازی شرایط خوبی نداشتم خودم احساس خطر کردم. این درست نیست! چرا باید داوری را برای این دربی انتخاب کنند که تجربه زیادی برای چنین مسابقه ای نداشته باشد.

هفته آینده بازی حساس ما برابر پرسپولیس است که می توان گفت حساس ترین بازی فصل است. آیا درست است که بازیکنان دوکارته ما بی جهت سه کارته و محروم شوند؟

* هراتیان گفت شرایط خطرناکی دارم

چند روز قبل به ایفمارک رفته بودیم. شما می توانید از سرکار خانم هراتیان بپرسید که فشار من چند بود؟ فشار ۱۶ روی ۱۰ نشان می داد که من چه شرایطی دارم. این تیم برای همه ما مثل ناموس می ماند. به خاطر مردم تبریز باید از حقوق این تیم دفاع کنیم.

خانم هراتیان وقتی فشار من را دید گفت مراقب باشید شرایط تان خطرناک است. چند سال است که داریم می کشیم، هر چیزی حد و اندازه ای دارد. در این سه، چهار سال خیلی اذیت شدم تمام رای ها و محرومیت ها برای تیم های من بوده است. آدم این مسایل را می بیند نمی تواند تحمل کند.

* دستیار خارجی من هم متعجب بود

میگوئل تکسیرا دستیار خارجی من تعجب کرده بود او از خارج از کشور آمده و خیلی از مسایل برایش قابل هضم نیست. من خودم معمولا کنفرانس های خبری را حاضر می شوم به خصوص اگر باخته باشیم شاید بعضی اوقات که ببریم در کنفرانس شرکت نکنم. بعد از بازی با ماشین سازی حالم اصلا خوب نبود و به همین دلیل مربی خارجی ما در آنجا حضور یافت.

* فقط از ما سند می خواهند؟

قطعا باشگاه و مربی ما به کمیته اخلاق نکات لازم را خواهند گفت اما در همین مساله احضار مربی خارجی ما به کمیته اخلاق هم می بینید که از ما فقط سند می خواهند این همه حرف زده می شود و کسی نمی گوید سند آن کجاست.

* یک مسئول نباید رنگی صحبت کند

درباره صحبت های آقای عابدینی قبلا نکاتی را گفته ام. به نظر من هر کسی می تواند طرفدار تیمی باشد اما بحث اینجاست که اگر شما مسئولیت دارید دیگر نباید به گونه ای صحبت کنید که شائبه ایجاد کند.

* محیط پذیری نوراللهی باید بیشتر شود

از خریدهای خود در نیم فصل رضایت داریم منتهی یک مقدار مصدومیت ها کار ما را سخت کرد. رفتن سروش هم مزید بر علت شد تا کار دشوارتر شود. ما تا آخرین لحظات نمی دانستیم سروش از ما جدا می شود وگرنه یک هافبک جذب می کردیم.

نوراللهی در پستی بازی می کند که ما نفرات مان در نیم فصل اول بسیار آماده و هماهنگ ظاهر شدند. احمد باید محیط پذیری اش بیشتر شود.

* اگر هافبک نمی گرفتیم به مشکل می خوردیم

اینکه برخی می گویند چرا به جای هافبک مهاجم جذب نکردید پاسخش این است که اگر هافبک نمی گرفتیم همین امروز که کیانی محروم شده است و باید با پرسپولیس بازی کنیم به فقر بازیکن در آن منطقه برمی خوردیم.

* فاصله با پرسپولیس

اینکه فاصله امتیازی مان با پرسپولیس کارمان را سخت می کند قابل انکار نیست اما هنوز راه مانده است و این فاصله را می توان جبران کرد.

* زمین را بهانه نمی کنیم

اینکه برخی می  گویند زمین یادگار بد بوده و ما برابر ماشین سازی نتیجه نگرفتیم را قبول ندارم. نمی خواهم بهانه بیاورم. حقیقت این است که تیم ما نسبت به نیم فصل اول خوب بازی نمی کند.

* کجا از دست های پشت پرده گفتم

صحبت ما بعد از بازی با ماشین سازی به مسائل داوری برمی گشت. کجا من از دست های پشت پرده صحبت کردم؟ اینکه فقط بازیکنان دو کارته ما اخطار بگیرند و محروم شوند سوالاتی را به دنبال دارد. ما همین را می گوییم.

* پیدا کنید پرتقال فروش را

قلعه نویی در پایان درباره صحبت های اخیر بهروان که گفته است امکان ندارد تغییری در برنامه ریزی لیگ صورت گیرد و بازی های تراکتورسازی بعد از پرسپولیس بیفتد گفت: «پیدا کنید پرتقال فروش را.»