ریشه اکثر مشکلات شهرداری از جانب شورای شهر و رئیس شورا است
ریشه اکثر مشکلات شهرداری از جانب شورای شهر و رئیس شورا است

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، محمدحسن اسوتچی در خصوص وضعیت ناهموار مسیر بی آر تی تبریز اظهار کرد: این موضوع را باید ابتدا از شهرداری تبریز سئوال کرد که بعد از هفت سال و تخصیص بودجه‌های قابل توجه چرا همچنان این مسیر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. وی با بیان اینکه اقدامات […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، محمدحسن اسوتچی در خصوص وضعیت ناهموار مسیر بی آر تی تبریز اظهار کرد: این موضوع را باید ابتدا از شهرداری تبریز سئوال کرد که بعد از هفت سال و تخصیص بودجه‌های قابل توجه چرا همچنان این مسیر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه اقدامات بهینه‌سازی برای مسیر خط ویژه تبریز تا به امروز نتیجه خوبی نداشته است، گفت: متأسفانه در این وضعیت شهرداری در برخی قسمت‌های این مسیر آسفالت برداری کرده و تردد با مشکل روبه‌رو شده است.

شورای شهر  حال و حوصله نظارت و مطالبه از شهرداری را ندارد

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه باید از شهرداری مطالبه کرد که آیا برآورد و مطالعه اولیه برای اجرایی شدن یک طرح را دارید؟ افزود: باید پاسخگو باشند که اگر مطالعات اولیه برای اجرایی شدن یک طرح موجود نباشد چگونه می‌توانند برای به این طرح‌ها هزینه بکنند؟!

وی تصریح کرد: در پروژه‌های بی آر تی و پروژه‌های شبیه به آن، مجموع شهرداری به این معتقد است که شورای شهر حال و حوصله نظارت و مطالبه از شهرداری را ندارد و انصافا هم در این مورد برداشت صحیح کرده‌اند زیرا شورای شهری که به سالن جلسه هم خودش تسلط ندارد چگونه می‌تواند از شهرداری سئوال کند؟!

اسوتچی افزود: باید شورای شهر به پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری نظارت داشته و پیگیر اتمام و نحوه اجرای پروژه باشند.

وی با تأکید بر اینکه از شورای سوم ۹۰ درصد موضوع نظارت جمع‌آوری شد، افزود: در شورای چهارم صد در صد مقوله نظارت که حداقل ۵۰ درصد وظیفه شورای شهر نظارت می‌باشد، منتفی شده است.

پروژه‌های راکد سرمایه‌گذاری تبریز و بدون تکلیف ماندن آنها

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه چندین پروژه سرمایه‌گذاری در شهر تبریز وجود دارد، افزود: پروژه‌هایی از قبیل میارمیار،آیسان و غیره را زمانی که شروع می‌کردند با شکوه فراوان آغاز کردند ولی بعد از مدت‌ها میارمیار تبدیل به خرابه شده و آیسان نیز بدون تکلیف مانده است.

وی افزود: وقتی مردم چنین پروژه‌های راکد را می‌بینند از موضوع خسته و اعتراض خود را در زمینه اینکه چرا برآورد اولیه نسبت به پروژه‌ها صورت نمی‌گیرد را اعلام می‌کنند.

ریشه اکثر مشکلات پروژه‌های شهرداری را از جانب شورای شهر و در رأس آن رئیس شورا است

اسوتچی ریشه اکثر مشکلات پروژه‌های شهرداری را از جانب شورای شهر و در رأس آن رئیس شورا دانست که با مقوله‌ای به نام نظارت آشنا نیست و هر وقت صحبت از نظارت می‌شود با جواب اینکه نظارت بر عهده تک تک اعضای شورای شهر است نظارت را مسکوت گذاشته است و اگر اعضای شورا یک موضوع را پیگیری کنند مدام از این جلسه‌ای به جلسه دیگر موکول می‌کند و باز هم اگر اعضای شورا تأکید کردند که شاید بررسی شود در غیر این‌صورت به باد فراموشی سپرده خواهد شد و آقای رئیس به مدیریت هسته‌ای خود مشغول خواهد شد.

بی‌توجهی رئیس شورا نسبت به پروژه‌ای که  احتمال ضرر چند صد میلیونی به شهرداری دارد

وی مصداق بی‌توجهی شورا در بعضی پروژه‌ها را از جمله پروژه سرمایه‌گذاری با شرکت تونل سد آریانا را بیان کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری بررسی پروژه آغاز شده و مسؤول سرمایه‌گذاری منطقه اعلام کرده که در محاسبات این پروژه اشتباه شده و چند صد میلیارد تومان شهرداری  متضرر خواهد شد.

عضو شورای شهر تبریز افزود: این موضوع را در آبان ماه سال جاری در جلسه شورا بیان کردم که مسؤول پروژه سرمایه‌گذاری اجرای طرح را با این محاسبات به ضرر شهرداری می‌داند و الان که در بهمن‌ماه قرار داریم و تا به امروز رئیس شورا اهمیتی به این موضوع نداده است.

 موضوع نظارت از نظر رئیس شورا اهمیتی ندارد

وی با تأکید بر اینکه چون موضوع نظارت از نظر رئیس شورا اهمیتی ندارد، از این رو هیچ تلاشی برای روشن شدن صحت و سقم موضوع ندارد، افزود: عدم نظارت شورا نتیجه‌های سو از قبیل عدم نتیجه‌گیری در مسائل فنی، محاسباتی و غیره داشته و دارد.

اسوتچی ادامه داد: هر نامه‌ای که با امضای رئیس شورای تبریز به شهرداری ارسال می‌شود با وصف وجود اتوماسیون اداری و ادعاهای در این مورد نامه باید چندین بار تعقیب گردد.

به هیچ وجه رئیس شورا  تبریز نمی‌تواند از شهردار تبریز مطالبه‌ای بکند

وی با بیان اینکه به هیچ وجه رئیس شورا نمی‌تواند از شهردار تبریز مطالبه‌ای بکند، تصریح کرد: دلیل آن هم این است که رئیس شورا حافظ آقای شهردار است، شهردار هم متقابلا وظیفه‌اش را در مقابل رئیس شورا انجام می‌دهد.

عضو شورای شهر تبریز افزود: با هدف نگهداری شهردار توسط رئیس شورا نباید انتظار مطالبه و نظارت از وی داشته باشیم.

موضوع نظارت در شورای شهر زیر سئوال رفته است

وی با اشاره به اینکه مقوله نظارت بر عهده شورای شهر است که از شهرداری بخواهد نه اینکه شهرداری از شورا مطالبه کند، افزود: موضوع نظارت در شورای شهر زیر سئوال رفته و نتیجه آن هم این شده که هیچ‌گاه شهرداری بالای سر خود ناظری را حس نمی‌کند.

اسوتچی خاطرنشان کرد: موضوع خط ویژه یا همان بی آر تی تبریز نیز یکی از مصادیق عدم نظارتی شورا بر پروژه‌های شهرداری است که بعد از چند سال هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ است.

عضو شورای شهر تبریز افزود: هنوز در طرح بتن غلطی مسیر بی آر تی نباید مانند طرح‌های قبلی اگر بار اول‌مان بود در این مقطع پروژه آمزایشی بودن به هیچ وجه توجیهی ندارد.

شهرداری معتقد است شورای شهر تبریز کیلو چند که بخواهد شهرداری را مورد بازخواست قرار دهد

وی تأکید کرد: متأسفانه شهرداری متوجه بی‌حالی و بی‌جانی شورای شهر تبریز شده‌اند و در کل می‌توان گفت شهرداری به این معتقد است که شورا کیلو چند که بخواهد شهرداری را مورد بازخواست قرار دهد.

عضو شورای شهر تبریز به گرفتاری پیش آمده در یک سال اخیر در شورای شهر تبریز اشاره کرد و گفت: در آن زمان من مصاحبه‌ای در راستای اینکه ۵۰ درصد مصیبت ایجاد شده در شورای شهر تقصیر شهردار تبریز و رئیس شورا است.

رئیس شورا خودش می‌گفت که برخی اعضای شورا سهم خواهی می‌کنند

وی با بیان اینکه در راستای این ادعا از طرف من، رئیس شورا علت اینکه که به چه دلیل نسبت به مشکل پیش آمده در شورای شهر تقصیر وی و شهرداری است را جویا شد و  ادامه داد: اگر رئیس شورا رفتار قاطعی در مقابل چنین رفتاری داشت و به آن عده از اعضای شورا تذکر می‌داد و در صورت ادامه کار در جلسه علنی شورا اعلام می‌کرد اکنون چنین مصیبتی در شورا پیش نیامده بود.

رئیس شورا هراس از دست دادن صندلی ریاست شورا را دارد

وی افزود: علت اصلی اینکه رئیس شورای شهر در این زمینه هیچ اقدامی نکرده به دلیل  حفظ ریاست خود بود چون هراس از دست دادن رأی اعضای شورای شهر نسبت به ریاست خود را داشت.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: تا زمانی که رئیس شورای شهر تبریز این محافظه‌کاری ها را دارد و تا موقعی که شهردار تبریز این شیوه مدیریت را دارد زمینه و بستر خلاف در شهرداری و شورا آماده می‌باشد و در نهایت اصلی تین مقصر در این زمینه اعضای محترم شورا هستند.