از گذشته ها درس بگیریم / فدراسیون ایران ، دشمن آذربایجان!
از گذشته ها درس بگیریم / فدراسیون ایران ، دشمن آذربایجان!

اویاقلیق: انگار نه انگار که ما شاهد بوده ایم که چگونه ترکی سر تراکتور را در بازی با استقلال برید و گذاشت روی سینه اش تا هفتاد هزار تماشاگر تراکتوری به آن تماشا کنند و زار زار گریه کنند؟! انگار نه انگار که ما شاهد مثله شدن (قطع اعضای بدن) تراکتور بدست فغانی در مقابل […]

اویاقلیق: انگار نه انگار که ما شاهد بوده ایم که چگونه ترکی سر تراکتور را در بازی با استقلال برید و گذاشت روی سینه اش تا هفتاد هزار تماشاگر تراکتوری به آن تماشا کنند و زار زار گریه کنند؟!

انگار نه انگار که ما شاهد مثله شدن (قطع اعضای بدن) تراکتور بدست فغانی در مقابل چشمان هشتاد هزار هوادار در همین یادگار امام بوده ایم !

انگار نه انگار که شاهد آن بودیم که قهرمانی بر سر تراکتور چه آورد؟

********
با همه اینها ؛ چرا هنوز هم خام هستیم؟ چرا از تاریخ و تجربه های تلخ عبرت نمیگیریم؟چرا علاج واقعه قبل از وقوع نمیکنیم؟

بر کسی پوشیده نیست که هیچوقت فدراسیونی ها راضی نبوده اند که تراکتور قهرمان شود و امسال هم تمام هم وغم فدراسیونیها قهرمان شدن پرسپولیس است! با این حال حتی هنوز هم خیلی از هواداران تراکتور خیال میکنند که شعار «فدراسیون ایران دشمن آذربایجان» شعار و حرف است!

تا زمانیکه معنی این شعار را درک و ملکه ذهنمان نکنیم  بفکر مقابله با آن نخواهیم افتاد و در نتیجه روی قهرمانی را نخواهیم دید! فوق فوقش ، در صورت اصرار قهرمان جام حذفی میشویم که برای امسال نیز در صورت صلاحدید فدراسیون، قهرمانی حذفی آنهم در صورت برد و برتری با تراکتور خواهدبود.

روزی داور اشتباه خواهدکرد!
روزی بازیکنان تراکتور، بازیکنان همیشگی نخواهند بود!
روزی چند نفر، مثل قبل بازی نخواهندکرد!
روزی متوجه خواهیم شد که چند بازیکن بخاطر ۱۵۰ هزار تومان سربازی ، انگیزه بازی ندارند!
روزی……..!
و بالاخره روزی متوجه خواهیم شد که سرمربی اشتباه کرده!

اینها اتفاقاتی است که برای تراکتور ، قابل پیش بینی است و آنانکه میخواهند تراکتور قهرمان شود، از «مدیرعامل گرفته تا هوادار» باید احتمال بروز این اتفاقات را پیش بینی و با آن مقابله کنند والا بر سر تراکتور همان خواهد آمدکه در چند سال گذشته آمده!

**********

بارها گفتیم و باز هم میگوئیم و خواهیم گفت که فدراسیون و عواملش و بخصوص داوران سد قهرمانی تراکتور بوده و خواهند بود و ما تنها با سماجت و از رو بردن میتوانیم قهرمان شویم والا «ول معطلیم»!

باید از دیروز برای فردا درس بگیریم والا دور باطل خواهیم زد! و هر سال به امید وعده قهرمانی ، یک سال از عمر فوتبالی خود و تیممان را هدرخواهیم داد و منتظر فصل جدید خواهیم بود!
و باز هم عده ای ما را لب چشمه میبرند ، اما تشنه بر میگردانند!

*******
با قبول نمودن اعمال مغرضانه داور و محکوم کردن آن ، چند سوال:

آقای کیانی! عالم و آدم میدانستند که شما دو کارته هستید و در صورت خطا از بازی بعدی محروم میشوید و باز هر بیننده ای متوجه بود که داور بدنبال بهانه است و هر مبتدی فوتبال میداند که دست بلند کردن بطرف داور، این اختیار را به داور میدهد تا کارت بدهد، پس چرا خامی کردید و بهانه به داور دادید؟ شما که شاهد ما جرای تیموریان و از دست دادن قهرمانی بودید!

آقای سرمربی ! با وجود ادینهو که تا حال هیچ موقع پنالتی از دست نداده، چه لزومی داشت که ابراهیمی پنالتی بزند که سابقه خراب کردن پنالتی دارد؟

آقای سرمربی!  در این فصل تجربه نشان داده که هر وقت شما در کنار میدان بی تحرک بوده اید ، تراکتور نتیجه نگرفته؟ آیا صلاح نمیدانید که  با تحرک خود و راهنمائی تان تیم را تحرک ببخشید؟ ایکاش بجای دل و جرات دادن به صادقیان و راهنمائی ایشان برای رفتن به تیم ملی ، بفکر تقویت روحی بازیکنان خودی باشید!!!

آقای مدیر عامل !

در قبال حمایت آشکار عضو فدراسیون از قهرمانی پرسپولیس چه کرده اید؟ کدام دفاعیه و اطلاعیه و مصاحبه را بعمل آورده اید که ما خبر نداریم؟

آقای مدیرعامل !

آیا شما به جانبداری علنی جناب عابدینی از تیم پرسپولیس واکنش نشان میدادید، داور ایشان میتوانست، اینگونه به تراکتوریها کارت زرد بدهد؟

آقای مدیرعامل !

با اذعان به همه کارهای مفیدتان در تراکتور، آیا دفاع از حریم تراکتور در حیطه وظایف شما نیست؟

مصاحبه های عضو رسمی فدراسیون را مبنی بر حمایت بی چون و چرا از رقیب تراکتور ، چه کسی باید پیگیر باشد سرمربی یا بازیکن ، و یا هوادار؟؟؟؟

آقای مدیرعامل !

معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی و….و…….باشگاه تراکتور که هر کدام  پست و مقامی برای خود قائلند ، آیا در مقابل حاشیه سازیها و نیز مصاحبه عابدینی چه عکس العملی داشته اند که ما بی خبریم؟؟

*******

هوادار عزیز!

باید بدانیم که تراکتور بخاطر هوادارانش مغضوب شده و فدراسیون این تیم را تیم ناتنی بحساب می آورد و الا با خود تیم مشکلی ندارد!

بنابراین تا زمانیکه هواداران بالا سر تیم و مواظب عملکرد تیم هستند ، امید موفقیت وجود دارد و گرنه وا گذاشتن سرنوشت تیم بدست آنهائی که امروز هستند و فردا معلوم نیست ، ثمری نخواهد داشت!

والسلام

 

یاداشت : ساوالان – اردبیل