هشدار اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در مورد بارش سنگین
هشدار اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در مورد بارش سنگین

به گزارش اویاقلیق اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به بارش برف و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای استان در روزهای پیش رو، بر آمادگی لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: از روز جمعه با تقویت سامانه، بارش با شدت بیشتر و در گستره وسیع تری […]

به گزارش اویاقلیق اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به بارش برف و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای استان در روزهای پیش رو، بر آمادگی لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: از روز جمعه با تقویت سامانه، بارش با شدت بیشتر و در گستره وسیع تری رخ می دهد که شدت بارش برف روز شنبه نهم بهمن بیشتر بوده و با توجه به وزش باد، کولاک برف و کاهش دما، یخبندان و لغزندگی، اختلال در تردد جاده ها و گردنه های برفگیر استان پیش بینی می شود و با نفوذ توده هوای سرد از اواخر شنبه دمای هوا حدود ۸-۴ درجه سانتیگراد کاهش یافته و تا پایان هفته در منطقه ماندگار خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه توصیه شده است: اقدامات لازم جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی و تمهیدات لازم در مصرف انرژی بکار گرفته شود.