کودکان زیر ۵ سال ناشنوا برای کاشت حلزون به مجمع خیرین سلامت معرفی شوند
کودکان زیر ۵ سال ناشنوا برای کاشت حلزون به مجمع خیرین سلامت معرفی شوند

سید محمد طباطبایی در حاشیه همایش بانوان خیرین سلامت در تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت کشور هشت سال است که فعالیت خود را با هدف ساماندهی به فعالیت‌های خیرخواهانه و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی این که ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد […]

سید محمد طباطبایی در حاشیه همایش بانوان خیرین سلامت در تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت کشور هشت سال است که فعالیت خود را با هدف ساماندهی به فعالیت‌های خیرخواهانه و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی این که ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد آغاز کرده است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت ۲۴۰ شعبه در سراسر کشور دارد و تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی را از سراسر کشور جذب کرده است.

 افتتاح ۵۰ پروژه طرح مجمع خیران در کشور

طباطبایی در ادامه از افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مربوط به مجمع خیرین سلامت همزمان با دهه فجر در کل کشور خبر داد و اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال ۷۰ مورد کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه خواهیم داشت  که ۵۰ مورد آنها افتتاح و ۲۰ مورد نیز کلنگ‌زنی پروژه‌هایی در حوزه سلامت خواهد بود.

معاون مشارکت‌های اجتماعی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت با اشاره به این که مجمع خیرین سلامت علاوه بر این که در بعد سخت افزاری و در ساخت و احداث پروژه‌ها فعال است در مسائل و بخش‌های نرم‌افزاری نیز به مدت سه سال است که تدابیری را در هیات مدیره اتخاذ کرده و بر این اساس و  برای تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری بنیاد بخشش را تشکیل داده است.

طباطبایی ادامه داد: تاسیس بنیاد بخشش که موضوع فعالیت آن کاشت حلزون و پیشگیری از انواع بیماری‌ها است با این هدف تشکیل شده است که ایران عاری از ناشنوایی داشته باشیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از مرکز کاشت حلزون در تبریز داشت خاطرنشان کرد: در تبریز که یکی از موارد ۱۱ گانه در این خصوص  است مردم کودکان زیر ۵ سال را به مجمع خیرین سلامت و همچنین به مراکزی که در مورد کاشت حلزون فعال است معرفی کنند تا ما شاهد این باشیم که مادران ما دیگر دغدغه ناشنوایی کودکشان را نداشته باشند.

معاون  مشارکت‌های اجتماعی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت با تاکید و تصریح بر این که کاشت حلزون فقط در سنین کمتر از ۵ سال جواب می‌دهد، ‌گفت: هموطنان ما توجه داشته باشند که بحث کاشت حلزون فقط و فقط در مورد کودکان زیر ۵ سال جواب دهی و بازدهی دارد بنابراین حتما کودکان  زیر ۵ سال را برای کاشت حلزون به مجمع خیرین سلامت معرفی کنید.

تاکنون ۸ هزار نفر در کشور کاشت حلزون انجام داده‌اند

طباطبایی گفت: تاکنون ۸ هزار نفر در کشور کاشت حلزون انجام داده‌اند که این امر هزینه های زیادی به همراه دارد که تمامی هزینه ها را وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تامین می‌کند.

وی در ادامه بحث مالیات بر ارزش افزوده را یکی از چالش‌های مهم خیرین سلامت کشور دانست و گفت: یکی از چالش‌های مجمع خیرین سلامت بحث  ارزش افزوده‌ای است که خیرین ما با آن مواجه هستند، خیرین ما کار خیر می‌کنند اما آنها از لحاظ بحث ارزش افزود و مالیات دچار مشکل  هستند.

طباطبایی ادامه داد: البته ما با جلساتی که با وزارت بهداشت و با نمایندگان مجلس داشته‌ایم امیدواریم راهکارهای مفیدی در این زمینه اتخاذ شده همچنین بوروکراسی‌های اداری نیز از سر راه خیرین برداشته شود.