در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان ۲ میلیون گردشگر خواهد بود
در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان ۲ میلیون گردشگر خواهد بود

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست با تور اپراتورهای مطرح کشور ارمنستان در هتل کایا لاله پارک اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت تور اپراتورها با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و دارا بودن مراکز اقامتی دارد. وی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست با تور اپراتورهای مطرح کشور ارمنستان در هتل کایا لاله پارک اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت تور اپراتورها با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و دارا بودن مراکز اقامتی دارد.

وی به تعامل و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در کنار هم در ایران اشاره کرد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ باید زمینه ارتباط بیشتر با دیگر کشورهای را فراهم سازد تا هدف توسعه گردشگری در استان محقق شود.

آبدار یادآور شد: این شهر اخیرا میزبان رویداد بزرگ اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا شد که در پایان این اجلاس بیانیه‌ای با نام تبریز صادر شد و مقرر گردید تا تمام کشورهای آسیایی در زمینه تبادل و توسعه صنعت گردشگری با تبریز همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دکتر روحانی به کشور ارمنستان تفاهمنامه‌ای برای گسترش همکاری در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و هنری امضا شد و در این تفاهم نامه با حذف روادید میان دو کشور نگاه ویژه ای برای توسعه گردشگری صورت پذیرفت.

آبدار با تاکید بر اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت هر چه بیشتر فعالین گردشگری استان است، یادآور شد: مدیران بخش خصوصی هر دو کشور با ارائه بانک اطلاعاتی جامع به همدیگر از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی باید به شناخت کاملی از جامعه میزبان پیدا کنند تا بتوانند به درستی نقش تور اپراتوری را در جذب و تبادل گردشگر ایفا نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی موفقیت در این حوزه را در سایه همکاری و تعامل فعالان حوزه گردشگری دو کشور دانست و گفت: برای تبریز ۲۰۱۸ اخیرا با کشورهای آسیایی و اروپایی وارد مذاکره شده‌ایم تا آمار گردشگر را در سال ۲۰۱۸ به دو میلیون نفر برسانیم و امیداورم کشور ارمنستان نیز سهمی در این اتفاق داشته باشد.

آبدار با اشاره به دانش پزشکی بالا در استان خواستار فعال شدن دوباره گردشگری سلامت در استان شد و افزود: باید تلاش کنیم در سایه همکاری بخش دولتی، خصوصی و همه فعالان این بخش بتوانیم دوباره این صنعت را رونق ببخشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده  در سال ۲۰۱۸  ظرفیت تخت‌های اقامتی استان به ۴ هزار عدد خواهد رسید.

میخاک آپرسیان، رئیس توسعه گردشگری کشور ارمنستان نیز در این نشست گفت: تبریز و استان آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش همکاری در جذب گردشگر دارد که این امر در سایه تلاش فعالان گردشگری هر دو کشور محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است تورهای آشناسازی و بازاریابی اپراتورهای کشور ارمنستان با هدف آشنایی مدیران آژانس های مسافرتی مطرح این کشور با توانمندی و پتانسیل های گردشگری و اقامتی شهر تبریز برای جذب گردشگر به این شهر در روز های ۶ و ۷ بهمن سال جاری برگزار شد.