هیچ اقبالی از طرف سازمانها برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد
هیچ اقبالی از طرف سازمانها برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد

به گزارش اویاقلیق عبدالرضا میرمحسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز ارائه تسهیلات مالی، خدمات تبلیغاتی و پروژه‌یابی، خدمات مشاوره‌ای و فنی و تخصصی را از جمله خدمات پارک علم و فناوری عنوان کرد […]

به گزارش اویاقلیق عبدالرضا میرمحسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز ارائه تسهیلات مالی، خدمات تبلیغاتی و پروژه‌یابی، خدمات مشاوره‌ای و فنی و تخصصی را از جمله خدمات پارک علم و فناوری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال‌جاری پرداخت شده است.

وی افزود: یکی از کارهای پارک حضور در نمایشگاه‌های مختلف و ارائه خدمات ویژه به شرکت‌های فناوری و دانش بنیان است تا این شرکت‌ها بتوانند کالاهای خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

معاون فناوری و پژوهشی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: برای اجرای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» و «علم و فناوری» و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز خدمات و حمایت‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان برای اولین بار در کشور در سال ۹۳ در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی تاسیس شده است.

میرمحسنی در ادامه متذکر شد: سازمان‌های استان هیچ اقبالی برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان نشان نمی‌دهند بنابراین فروش محصولات دانش‌بنیان پایین است و در نتیجه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان هم کاهش می‌یابد.

معاون فناوری و پژوهشی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت فعالیت مراکز رشد پارک توضیح داد: مرکز رشد واحد تبریز مجوز فعالیت قطعی خود را از سال ۱۳۸۷ دریافت کرده و مراکز رشد مرند، میانه و مراغه هم دارای مجوزهای اولیه هستند.

وی از مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه صادرات ارس، مرکز رشد واحدهای فناوری نرم دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مرکز رشد واحدهای فناوری بیوتکنولوژی صنایع غذایی و مرکز رشد واحدهای فناوری مرکز تحقیقات و آموزش‌های کشاورزی استان به عنوان مراکز رشد در حال تاسیس یاد کرد.

میرمحسنی خاطرنشان کرد: کمبود شدید نیروی انسانی در پارک کاملا احساس می‌شود و در حالی که به ۳۹ نفر نیرو نیاز داریم تنها با ۱۴ نفر پارک را اداره می‌کنیم.

معاون فناوری و پژوهشی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در پایان تعداد متقاضیان ورود به فرآیند پذیرش پارک را در سال جاری ۷۰ شرکت و تعداد واحدهای مستقر را نیز ۱۲۵ شرکت اعلام کرد.