توسعه ورزش سبز ضرورتی برای کلانشهرها
توسعه ورزش سبز ضرورتی برای کلانشهرها

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، میرمحسن قمی صبح امروز در دهمین دوره کارگاه آموزش ورزش سبز در سالن کنفرانس مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز اظهار کرد: موضوع ورزش سبز واژه‌ای است تداعی کننده ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست. قائم مقام اداره کل حفاظت و محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی نامگذاری ورزش‌ها که […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس ، میرمحسن قمی صبح امروز در دهمین دوره کارگاه آموزش ورزش سبز در سالن کنفرانس مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز اظهار کرد: موضوع ورزش سبز واژه‌ای است تداعی کننده ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست.

قائم مقام اداره کل حفاظت و محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی نامگذاری ورزش‌ها که با محیط زیست عجین شده است، گفت: هر کدام از اینها با دیدگاه تخصصی نوع تعامل با محیط زیست را تبیین کند.

وی افزود: جهان از نظر محیط زیست دچار چالش شده است و این جلسه نقطه عطفی برای راهکاری و اشاره به جنبه‌های مختلف آن کنیم.

قمی با اشاره به اینکه ورزشکاران در هر مقوله که وجود دارند اقبال اجتماعی را به دنبال خواهند داشت، گفت: هر رفتاری که از آنها سر بزند در جامعه اثر خواهد داشت و امید است با رعایت رفتار فردی عمل کننده و فرهنگ‌ساز مسائل فرهنگی باشند.

قمی با تاکید بر اینکه رفتار مناسب ورزشکار در طبیعتی که میزان گذشتگان برای ما است می‌تواند منجر به حفظ محیط زیست شود، گفت: اگر مسائل زیست محیطی را رعایت کنیم نیازی به ایجاد روز پاک‌سازی غار باشد.

وی به حفاظت از برخی حیوانات و تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان‌های غیردولتی باید بهتر عمل کنند.

قائم مقام محیط زیست استان این جلسه را بعد از روز هوای پاک را به فال نیک گرفت و ادامه داد: این جلسه صرفا برای چند روز نباشد و جنبه‌های مختلف محیط زیست به همه آحاد جامعه ارائه شود و در این راه رسانه نقش موثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: این جلسه در ابتدا مقدمه‌ای بر رفتار خود نسبت محیط زیست باشد و البته باور کنیم در این شرایط کوچک‌ترین غفلت نسبت به محیط زیست می‌تواند جبران‌پذیر نباشد.

یادآور می‌شود، در این کارگاه آموزش‌هایی از قبیل ورزش و محیط زیست، سابقه فعالیت‌های محیط زیستی در رویدادهای ورزشی، مدیریت سبز، معماری سبز، رویداد ورزشی سبز و فرهنگ و محیط زیست توسط اساتید برجسته کشوری آموزش داده شد.