پیشرفت مطلوب استحصال معادن طلا در شهرستان ورزقان
پیشرفت مطلوب استحصال معادن طلا در شهرستان ورزقان

به گزارش اویاقلیق ، حسن یحیوی دیروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل یافت اظهار کرد: امسال کارهای بسیار زیادی در عرصه های مختلف صنعتی و کشاورزی انجام گرفته و تحرک مطلوبی در شهرستان مشاهده می شود. وی افزود: از جمله اقدامات شاخص […]

به گزارش اویاقلیق ، حسن یحیوی دیروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل یافت اظهار کرد: امسال کارهای بسیار زیادی در عرصه های مختلف صنعتی و کشاورزی انجام گرفته و تحرک مطلوبی در شهرستان مشاهده می شود.

وی افزود: از جمله اقدامات شاخص شهرستان شروع استحصال دو معدن طلای مزرعه شادی و و اندریان است که چند ماه پیش کلید با مشارکت سرمایه گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی کلید خورده و هیچگونه مشکلی در استحصال طلا وجود ندارد.

یحیوی در عین حال خاطرنشان ساخت: معدن طلای اندریان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با یک مشکل جزئی زیست محیطی مواجه است؛ در هر صورت شرکت سرمایه گذار در حال اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست کشور است و تلاش می شود سیستم های ایمنی لازم در تجهیزات نصب شود تا مشکلی در آینده رخ ندهد.
فرماندار ورزقان بر لزوم همسویی طرح های گردشگری با طرح هادی روستایی تاکید کرد و گفت: در بخش گردشگری در منطقه گردشگری حمانلو تعدادی سرویس بهداشتی و آلاچیق نصب شده و جابجایی و جاسازی خانه های روستایی با اعتبارات روستایی انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه ممتاز دیگر شهرستان پروژه استحصال سنگ آهن در بخش خاروانا است که به خوبی پیش می رود، افزود: در رابطه با پیشرفت سد حاجیلار انتظار داریم تامین آب، توسعه کشاورزی منطقه و بهبود معیشت زندگی مردم از طرق همین سد میسر شود.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های شهرستان جاده خواجه – ورزقان است که کلید توسعه شهرستان به شمار می رود و شرکت مس سونگون با حساسیت پروژه را دنبال می کند؛ این پروژه در ۵ ماه گذشته ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با هماهنگی های صورت گرفته در حال پیگیری تملکات پروژه هستیم.

یحیوی ابراز داشت: بخش قابل توجهی از تجهیزات پروژه  مثل برق و گاز جابجا شده و مجتمعی برای احداث پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در جاده در نظر گرفته ایم.
فرماندار ورزقان در عین حال خاطرنشان ساخت: در دو ماه باقی مانده به شکل جهشی اقدام خواهیم کرد و شاهد به نتیجه رسیدن اقدامات گذشته خواهیم بود.