مدیریت صحیح بحران برای کاهش خسارت
مدیریت صحیح بحران برای کاهش خسارت

به گزارش اویاقلیق، محمدصادق پورمهدی در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس، افزود: باید با مدیریت صحیح، بتوانیم صدمات و خسارات بحران را به کمترین مقدار ممکن کاهش دهیم. وی خاطرنشان کرد: مسوولان وظیفه دارند قبل از وقوع بحران با آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به مردم در مواقع […]

به گزارش اویاقلیق، محمدصادق پورمهدی در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس، افزود: باید با مدیریت صحیح، بتوانیم صدمات و خسارات بحران را به کمترین مقدار ممکن کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان وظیفه دارند قبل از وقوع بحران با آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به مردم در مواقع بحرانی از تلفات و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند، چرا که همکاری مردم، بهترین کمک به حل بحران و کاهش خسارات است.
پورمهدی اظهارکرد: رسانه ملی، مطبوعات و شبکه های مجازی باید در آموزش و آگاهی دادن به مردم نهایت همکاری و کمک را داشته باشند و آموزش را باید از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و خانواده ها شروع کنیم.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی و مانورهای زمان و مکان صفر سرزده، بازدیدهای اتفاقی از واحدهای امدادی و بازبینی و نوسازی تجهیزات را مورد تاکید قرار داد.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: باید حوادث را ریشه یابی کنیم تا بتوانیم بحران را مدیریت کنیم و در مدیریت بحران نیز باید مقید به اجرای قانون باشیم.
وی افزود: مدیران در زمان بروز حادثه باید در صحنه حاضر باشند و تاکید مدیریت استان هم بر این است که مدیران به طور دایمی در محل خدمت و حوزه استحفاظی خود حضور داشته باشند.
پورمهدی اضافه کرد: مدیران بحران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی در هر حالتی باید از سوی مسوولان ذیربط باشد.

وی حادثه اخیر ساختمان پلاسکو در تهران را کلاس آموزشی برای مدیران بحران عنوان کرد و گفت: بازآفرینی و آموزش نیروی انسانی اصل اساسی در مدیریت بحران است.