سخنگوی سازمان آتش نشانی به شبهات مطرح شده پیرامون کپسول های آتش نشانی کشف شده از زیر آوار ساختمان پلاسکو پاسخ داد. جلال ملکی در گفت و گو با  میزان گفت: از زمان آغاز آواربرداری ها در ساختمان پلاسکو تاکنون تعداد قابل توجهی کپسول آتش نشانی از زیر آوار خارج شده است. وی افزود: خارج […]

سخنگوی سازمان آتش نشانی به شبهات مطرح شده پیرامون کپسول های آتش نشانی کشف شده از زیر آوار ساختمان پلاسکو پاسخ داد.

جلال ملکی در گفت و گو با  میزان گفت: از زمان آغاز آواربرداری ها در ساختمان پلاسکو تاکنون تعداد قابل توجهی کپسول آتش نشانی از زیر آوار خارج شده است.

وی افزود: خارج کردن کپسول ها از زیر آوار به این معنا نیست که در پی کشف هر کپسول باید به پیکر یک شهید آتش نشان دست پیدا کنیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به دپوی کپسول ها از سوی آتش نشان ها در طبقات مختلف ساختمان پلاسکو اظهارکرد: در هر عملیاتی که آتش نشان ها وارد یک ساختمان شوند با خود تعداد کافی کپسول حمل کرده تا اگر عملیاتشان ادامه داشت با مشکل مواجه نشوند.

ملکی ادامه داد: در صحنه حادثه پلاسکو نیز آتش نشان ها تعداد قابل توجهی کپسول آتش نشانی را با خود به داخل ساختمان برده بودند. بسیاری از کپسول هایی که از زیر آوار خارج شده، همان کپسول های دپو شده است.

وی در خصوص حواشی مطرح شده در فضای مجازی که هر کپسول آتش نشانی ممکن است متعلق به یک آتش نشان شهید باشد خاطرنشان کرد: درخواست ما از شهروندان این است که به اخبار منتشر شده در فضای مجازی که پایه و اساس صحیحی ندارد توجه نکنند.