انجام ۳۱ هزار ماموریت توسط اورژانس زنجان
انجام ۳۱ هزار ماموریت توسط اورژانس زنجان

علیرضا زراعتچی در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام بیش از ۳۱ هزار و۸مأموریت توسط نیروهای اورژانس استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ۲۱ هزار و ۸۲ مورد از این مأموریت‌ها شهری بوده است. وی تعداد مأموریت‌های جاده‌ای استان زنجان را ۷ هزار و ۵۰۹ مورد اعلام  کرد و گفت: هزار و ۷۴۹ […]

علیرضا زراعتچی در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام بیش از ۳۱ هزار و۸مأموریت توسط نیروهای اورژانس استان زنجان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ۲۱ هزار و ۸۲ مورد از این مأموریت‌ها شهری بوده است.

وی تعداد مأموریت‌های جاده‌ای استان زنجان را ۷ هزار و ۵۰۹ مورد اعلام  کرد و گفت: هزار و ۷۴۹ مورد از مأموریت‌ها مربوط به بین مراکز درمانی است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: ۲۳هزار و ۴ مورد از مأموریت‌های اورژانس در سال جاری غیر تصادفی بوده و ۷هزار و۹۱۹ مورد از مأموریت‌ها هم تصادفی بوده است.

زراعتچی تأکید کرد: مأموریت‌های اورژانس استان زنجان طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌ محسوسی یافته است.

وی افزود:خوشبختانه در استان زنجان زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یافته و  وظیفه اصلی پایگاه‌های اورژانس در سطح استان  زنجان در سه بخش امدادرسانی در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی و داخل شهر است. 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با کم شدن فاصله پایگاه های اورژانس در جاده های زنجان، زمان رسیدن به محل حادثه کاهش پیدا کرده است، افزود: زمان حضور اورژانس در محل حادثه در جاده های اصلی در استان زنجان ۱۳ الی ۱۴ دقیقه و داخل شهرها پنج الی ۶ دقیقه است و در این زمینه نسبت به میانگین کشوری دارای وضعیت مطلوبتری هستیم.

زراعتچی  یاد آورشد: اورژانس استان به لحاظ رسیدن به موقع بر بالین بیمار از میانگین کشوری در سطح مطلوب‌تری قرار دارد که این مهم حاصل تلاش‌های شبانه‌روز قشر زحمت‌کش پایگاه‌های اورژانس حاصل شده و ما برنامه ریزی لازم برای تدوام این مهم را در دستور کاری خود داریم.