ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان زنجان ۱۱ درصد رشد دارد
ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان زنجان ۱۱ درصد رشد دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، وحید فرخی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد پرداخت تسهیلات خرد در مناطق محروم و روستایی هزار و ۳۴۵ فقره بود که در حال حاضر به ۴ هزار و ۲۳۰ فقره رسیده است.  وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، وحید فرخی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد پرداخت تسهیلات خرد در مناطق محروم و روستایی هزار و ۳۴۵ فقره بود که در حال حاضر به ۴ هزار و ۲۳۰ فقره رسیده است. 

وی اظهار کرد:راه اندازی پایانه شعب (pin pad)روستایی در ابتدای دولت ۲۴۰ موردو در حال حاضر به ۲۶۸ مورد رسیده است. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت:راه اندازی پایانه فروش posروستایی در ابتدای دولت ۴۰۵ مورد بود که در حال حاضر به ۷۵۶ مورد رسیده است. 

فرخی تاکید کرد: در استان زنجان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فناوری و ارتباطات وجود دارد و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل رشته آی تی  وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر در سطح بین اللملی توان تولید محتوا را دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در بخش ict دارد که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: ظرفیت بالقوه ict استان  زنجان ۴۰۰میلیارد تومان است. 

فرخی تصریح کرد:  ظرفیت پهنای باند ورودی استان زنجان در ابتدای دولت یازدهم ۴ کیلومتر بود که در حال حاضر پهنای باند به ۴۴ کیلومتر رسیده که ۱۱ درصد رشد دارد.

مدیر کل ارتباطات و اطلاعات استان زنجان گفت: میزان پهنای باند بهره برداری شده در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان زنجان ۲.۴ کیلومتر بوده که امروز به ۸.۱۷ کیلومتر رسیده است.