ذخیره قطعی معادن استان زنجان ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده است
ذخیره قطعی معادن استان زنجان ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده است

 ناصر فغفوری  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۲۷۲ معدن غنی فعال در استان زنجان وجود دارد که فرصت خوبی برای توسعه است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.  وی اظهار کرد: ۳۵ نوع از مواد معدنی کشور در استان  زنجان موجود  است و این استان  یک استان معدنی است و تنها یک معدن […]

 ناصر فغفوری  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۲۷۲ معدن غنی فعال در استان زنجان وجود دارد که فرصت خوبی برای توسعه است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود. 

وی اظهار کرد: ۳۵ نوع از مواد معدنی کشور در استان  زنجان موجود  است و این استان  یک استان معدنی است و تنها یک معدن در استان با مالکیت بخش دولتی فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود دارد که هم‌اکنون عملیات استخراج بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد. 

فغفوری گفت: به لحاظ شرایط زمین‌شناسی، استان زنجان دارای شرایط بسیار مناسبی برای تشکیل کانی‌های معدنی است و در این میان حجم استخراج  اسمی سالیانه در معادن  استان ۱۱ میلیون تن است و ذخیره قطعی معادن ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان تصریح کرد:  استان زنجان ازنظر وجود ذخایر معدنی دارای پتانسیل‌های بسیار غنی است و این استان به ماشین آلات مدرن و خوب  برای استخراج معادن نیاز دارد. 

فغفوری ابراز کرد: : طی سال گذشته چهار میلیون تن ماده معدنی در استان تولید شده که ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در آمد دولتی این مواد تولیدی بوده و استان زنجان رتبه ۱۲ معدنی کشور را دارد و جزو استان های معدنی کشور محسوب می شود.

وی گفت: معادن زنجان از نظر داشتن ذخایر سرب و روی و عیار بسیار خوب قطب معدنی کشور در رابطه با صنایع سرب و روی مطرح است.