جلسه پنج‌ جانبه ذی‌نفعان پرونده زنجانی برای بررسی L.C خارجی/ زنجانی فقط دو صفحه از حکم تأیید شده را قرائت کرده است
جلسه پنج‌ جانبه ذی‌نفعان پرونده زنجانی برای بررسی L.C خارجی/ زنجانی فقط دو صفحه از حکم تأیید شده را قرائت کرده است

رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر ابلاغ حکم تأیید شده در پرونده موکلش به وی گفت: در تاریخ ۲۷ دی‌ماه بنده به همراه رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به زندان اوین مراجعه کردیم. وی افزود: همانطور که می‌دانید احکام قضایی از […]

رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر ابلاغ حکم تأیید شده در پرونده موکلش به وی گفت: در تاریخ ۲۷ دی‌ماه بنده به همراه رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به زندان اوین مراجعه کردیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید احکام قضایی از چندین بخش تعیین شده است برای مثال مقدمه‌ای دارد، شرح مسئله‌ای دارد، مدارکی که به آن استناد شده است را دارد  و در نهایت می‌رسد به آن بخشی که مجازات تعیین شده است. در زندان اوین دو صفحه انتهایی حکم که مربوط به بخش مجازات است به موکلم داده شد.

کوهپایه‌زاده گفت: در آنجا آقای زنجانی نسبت به این موضوع گلایه کردند و گفتند که من می‌دانم حکم صدها صفحه است و امروز شما تنها دو صفحه پایانی ان را به من ارائه داده‌اید که به این ترتیب مقرر شد بنده برای آنکه بتوانم از موکلم دفاع کردم و درخواست اعاده دادرسی بدهم به دادگاه انقلاب مراجعه و از حکم رونویسی کنم.

وکیل بابک زنجانی در خصوص یک خبر مهم دیگر نیز گفت: در روز ۱۳ دی‌ماه امسال جلسه‌ای در دادسرای کنار اوین تشکیل شد که در این جلسه نماینده شرکت نفت،‌نماینده دادستانی، نماینده بانک ملی،‌نماینده بانک مرکزی و من و موکلم به عنوان ذی‌نفعان پرونده حضور داشتیم.

وی گفت: این جلسه از آن جهت تشکیل شد که یک بانک خارجی، یک ال‌سی به مبلغ ۲ میلیارد یورو صادر کرده تا بدهی زنجانی را بپردازد. البته آن بانک در قبال این ال‌سی شروطی هم داشت که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

کوهپایه‌زاده گفت: در آن جلسه بانک مرکزی ایراداتی نسبت به شروط ضمن این ال‌سی مطرح کرد که قرار شد این ایرادات به قوه قضاییه ارجاع شود و قوه قضاییه آن ایرادات را به بانک ملی ارجاع دهد و در نهایت بانک ملی ایرادات را به صادرکننده ال‌سی بدهد تا ال‌سی بر همان نحوه مورد نظر تغییر یافته و مقدمات پرداخت بدهی آقای زنجانی انجام شود.

وی گفت: در آن جلسه قید اسرع وقت نگاشته شد اما متأسفانه حدود ۲۰ روز از این جلسه می‌گذرد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.