سفر مردم ۱۸۰ کشور به ارومیه بدون ویزا
سفر مردم ۱۸۰ کشور به ارومیه بدون ویزا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن قشقاوی عصر امروز در آئین افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیکی فرودگاه ارومیه که با حضور نمایندگان مردم در مجلس، مقامات استانی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ۱۸۰ کشور جهان خواهند توانست بدون درخواست ویزا به ارومیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن قشقاوی عصر امروز در آئین افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیکی فرودگاه ارومیه که با حضور نمایندگان مردم در مجلس، مقامات استانی و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ۱۸۰ کشور جهان خواهند توانست بدون درخواست ویزا به ارومیه سفر کنند.

وی در ابتدا به این اشاره کرد که مردم بزرگ ایران اسلامی به واسطه وفات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آتش‌سوزی مجتمع پلاسکو و شهادت تعدادی از فرزندان فداکار خود روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

معاون وزیر امور خارجه افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیکی در بهمن‌ماه در آستانه دهه مبارک فجر را به فال نیک گرفت و افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چندین سال متوالی برای محقق شدن این امر تلاش کردند.

قشقاوی از شهردار ارومیه برای پیگیری این موضوع تا عملیاتی شدن آن قدردانی کرد و ادامه داد: غیر از ۱۰ کشور، مردم ۱۸۰ کشور جهان خواهند توانست که بدون درخواست ویزا فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر به ارومیه سفر کنند.

وی با بیان اینکه مسافران در حداکثر پنج دقیقه با حضور در فرودگاه ارومیه خواهند توانست گذرنامه دریافت کنند، بیان داشت: با اتصال و فعال شدن این دفتر، آذربایجان غربی به‌ویژه ارومیه با کشورهای جهان ارتباط بهتری خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ارومیه چهارمین شهر در کشورمان است که دفتر صدور روادید الکترونیکی در آن ایجاد شده است، ادامه داد: تهران، شیراز و مشهد هم این امکان را پیدا کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه ارومیه در عرصه بهداشت و سلامت از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اضافه کرد: بنابراین لازم است که مقوله توریسم سلامت در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بهبود یافتن وضعیت دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داد و برای برگشتن روزهای پرآب و مناظر زیبای آن نیز ابراز امیدواری کرد.