آغاز اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیلی از ۹ بهمن‌ماه
آغاز اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اردبیلی از ۹ بهمن‌ماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی کافی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه امام حسن عسگری در جمع عوامل اجرایی ستاد راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل در آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ۴ هزارنفر در دو بخش دانش‌آموزان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی کافی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه امام حسن عسگری در جمع عوامل اجرایی ستاد راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل در آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ۴ هزارنفر در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر از مدارس مختلف  استان اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش اول اعزام‌ها از نهم بهمن ماه و با اعزام دانش‌آموزان دختر ازناحیه یک اردبیل انجام می‌شود، افزود: دانش‌آموزان دختر در قالب سه کاروان از شهرستان‌های اردبیل ، پارس‌آباد و مشگین‌شهر انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مشارکت و همکاری خوب ستاد قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری (ع) که از دو نهاد آموزش و پرورش و سپاه استان تشکیل شده است، افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت این دو نهاد فرهنگی و تربیتی  مرحله دوم اعزام راهیان نور دانش‌آموزی که به مناطق عملیاتی جنوب کشور است انجام شود.  

کافی از اعزام بیش از ۳ هزارنفری دانش‌آموزان پسر پس از اعزام دانش‌آموزان دختر دربهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: اعزام دانش‌آموزان پسر بلافاصله پس از اتمام اعزام‌های دانش‌آموزان دختر ازمناطق مختلف  استان اردبیل ادامه می‌یابد.

وی گفت: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از نهم بهمن ماه و با اعزام ۳۷۴ نفر از دانش‌آموزان دختر از ناحیه یک اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بابیان اینکه باید بعد تربیتی و فرهنگی اعزام‌های راهیان نور از نظر روانشناسی در این کاروان‌های اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در بین دانش‌آموزان انجام شود، افزود: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق عملیاتی جنوب کشور با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

کافی از امنیت کامل حمل و نقل  دانش‌آموزان اعزامی به راهیان نور در طول اعزام‌ها خبر داد و افزود: به خاطره جلوگیری از حوادث و نگرانی‌های خانواده‌ها باید تلاش شود تمامی اعزام‌ها با توجه به شرایط جوی آب و هوا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بررسی‌ها انجام شده تمامی اعزام‌ها را از طریق حمل و نقل‌های ریلی و قطار به مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شود، بیان کرد: حمل و نقل ریلی از امنیتی زیادی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای دارد وباید برای جلوگیری از حوادث و تصادفات کاروان‌های اعزامی راهیان نور در طول سفر برای این اعزام‌ها ازطریق حمل و نقل ریلی انجام شود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: باهمت و همدلی و مشارکت مردی این رویداد بزرگ فرهنگی راهیان نور در سطح کشور و استان اردبیل همه ساله برگزار می‌شود که در امر تربیت دانش‌آموزان بسیار موثر و از اهمیت زیادی برخوردار است که باید این کار فرهنگی با قوت هرچه بیشتر در جامعه ادامه یابد.