بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی به مصرف رسید
بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی به مصرف رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه احمد مجرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی(بنزین، نفت سفید، نفت‌کوره و نفت‌گاز) مصرف شده است و این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه احمد مجرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی(بنزین، نفت سفید، نفت‌کوره و نفت‌گاز) مصرف شده است و این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷٫۵ درصد کاهش یافته است.

وی از رشد ۶ درصدی مصرف بنزین موتور در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۴۳۶ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از کاهش ۱٫۳ درصدی مصرف نفت سفید در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: مصرف نفت سفید در مدت مذکور بیش از ۲۵۸ میلیون لیتر رسیده است و از دلایل مهم این کاهش می‌توان به شیب تند توسعه گازرسانی روستاها از سال گذشته تا کنون اشاره کرد.

این مسئول در ادامه ضمن اعلام مصرف بیش از ۵۶۰ میلیون لیتری نفتگاز در  سال جاری از کاهش ۱۸ درصدی مصرف نفتگاز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

مجرد یادآور شد: از این مقدار ۲۴۰ میلیون لیتر در نیروگاه‌های منطقه ذخیره و به مصرف رسیده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته است.

 وی مقدار مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل را در همان بازه مذکور بیش از ۱۷۴ میلیون لیتر برشمرد که در مدت زمان مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است و عمده دلایل کاهش آن را اجرای جدول جدید منطقه‌ای و کاهش سهمیه‌ها در طرح فوق، اجرای طرح تخصیص نفتگاز بر اساس پیمایش، افزایش نظارت در امر مبارزه با قاچاق سوخت برشمرد.

این مسؤول  ضمن اشاره به مصرف بیش از ۵۴ میلیون لیتری نفتکوره در سال جاری، از کاهش مصرف شش درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اذعان داشت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره، می‌توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره‌های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار اشاره کرد.