پارلمان ترکیه اصلاحات قانون اساسی این کشور را که به موجب آن اختیارات رئیس جمهور افزایش می یابد، تصویب کرد. به گزارش مهر به نقل از حریت، در رای گیری که صبح امروز شنبه انجام شد پارلمان ترکیه به اصلاحات قانون اساسی این کشور رای مثبت داد. نمایندگان پارلمان ترکیه به اصلاحاتی که از سوی […]

پارلمان ترکیه اصلاحات قانون اساسی این کشور را که به موجب آن اختیارات رئیس جمهور افزایش می یابد، تصویب کرد.

به گزارش مهر به نقل از حریت، در رای گیری که صبح امروز شنبه انجام شد پارلمان ترکیه به اصلاحات قانون اساسی این کشور رای مثبت داد.

نمایندگان پارلمان ترکیه به اصلاحاتی که از سوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ارائه شده بود، رای مثبت دادند. لایحه مذکور حداقل رای لازم را به دست آورد تا برای تایید نهایی به همه پرسی گذاشته شود.

این رای گیری در میان ۴۸۸ قانونگذار از مجموع ۵۵۰ نماینده پارلمان ترکیه انجام شد. در مجموع ۳۳۹ نماینده رای مثبت، ۱۴۲ نماینده رای منفی، پنج نماینده رای خالی دادند و دو رای نیز مخدوش اعلام شد.

در پی این رای گیری بنعلی ایلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: حالا مردم ترکیه باید در این رابطه تصمیم بگیرند که آنها هم انتخاب درستی خواهند داشت. هرگز تردید نکنید که مردم بهترین تصمیم را درباره اصلاحات قانون اساسی اتخاذ خواهند کرد. مردم ما به پای صندوق‌های رای خواند رفت و با دل و جان رای می‌دهند و بهترین تصمیم را برای ترکیه می‌گیرند.

انتظار می‌رود همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه تا ۲۶ مارس و نهایتا اواسط آوریل برگزار شود.