ارتباط با آمریکا مستلزم دست کشیدن از دین و خون شهداست
ارتباط با آمریکا مستلزم دست کشیدن از دین و خون شهداست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‎الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها را نجات و سعادت، اظهار داشت: در دوم بهمن سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد و تعداد قابل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‎الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها را نجات و سعادت، اظهار داشت: در دوم بهمن سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد و تعداد قابل توجهی  از مردم به شهادت رسیدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دوم بهمن ماه ۵۷ ارومیه و طلب توفیق و سلامتی برای بازماندگان این حادثه، افزود: حجت‎الاسلام حسنی مجاهد نستوه در کنار سایر روحانیت در حادثه مسجد اعظم ارومیه تلاش کرده و نقش اول را در این خصوص ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این مطلب که ارومیه یک شهر انقلابی و پیرو خط امام و رهبری است، گفت: باید این تلاش‎ها و مجاهدت‌ها را از یاد نبرده و به نسل جدید و آینده انتقال دهیم.

وی به جریان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اشاره و اضافه کرد: ترامپ به عنوان چهل و پنجمین فرد ریاست جمهوری آمریکا را عهده‎دار است و برای ما فرقی ندارد که رئیس جمهور آمریکا چه کسی باشد.

قریشی با اشاره به تلاش برخی از سران و افراد در جامعه برای تطهیر چهره کریه آمریکا، خاطرنشان کرد: برخی از افراد امیدوارند که با آمریکا دست دوستی دهیم، ولی این مساله خیالی خام است، چون اختلاف ما و آمریکا یک اختلاف جدی است.

وی توضیح داد: ایران پیرو اسلام است و باید احکام الهی را جاری و ساری کند و در این میان آمریکا مجسمه معصیت است، هر دو کاندیدای مطرح برای ریاست جمهوری آمریکا مجسمه معصیت و فساد بودند و از فساد همدیگر می‎گفتند، ما با آن‎ها نمی‎توانیم ارتباط برقرار کنیم.

امام جمعه ارومیه گفت: ارتباط ایران و آمریکا مثل ارتباط گرگ و میش است، مگر اینکه آمریکا ماهیت خود را عوض کند، ولی در این شرایط ارتباط بین ایران و آمریکا را باید از ذهن خود بیرون کرده و به آمریکا دل نبندیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم باید از دین خود دست برداشته، خون شهدا را نادیده گرفته و قلم بطلان بر خون عزیزان خود بزنیم و این در حالی است که کوتاه آمدن در مقابل آمریکا برخلاف خواست خداوند متعال است.

قریشی در بخشی از خطبه‎ها به اهمیت تربیت فرزندان اشاره و اضافه کرد: در قیامت از تربیت فرزندان می‎پرسند و ما والدین در این خصوص بازخواست می‎شویم.

وی گفت: آموزشگاه‎هایی در سطح شهر است که دروس تربیتی ارائه کرده و زبان آموزش می‎دهند، در این میان پدر و مادر موظف به تحقیق هستند، طوری نشود که با بی‎توجهی ما تربیت فرزندان با مشکل مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باید حلال و حرام، محرم و نامحرم و اساتیدی که در این کلاس‎ها تدریس می‎کنند به وسیله والدین بررسی شود و مسؤولان مسؤول رسیدگی در خصوص این آموزشگاه‎ها هستند.

وی به ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی روز جهانی ارتباط و برادری مسلمانان آذری زبان اشاره و ابراز کرد: در طی این روز مردم مسلمان آذربایجان که ۷۰ سال در بند کمونیست بوده و در مقابل احکام آنان ایستادگی کرده و اجازه ندادند احکام کمونیستی بر آنان اثرگذارد، به سمت ایران روانه شده و در اینجا نماز شکر اقامه و اعتقاد خود را به تشیع نشان دادند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ضمن تبریک این ایام به آذری زبانان، گفت: باید اتحاد بین مسلمانان را تقویت کرد، چرا که این موضوع نشان داد مسلمانان آذری زبان از هم جدا شدنی نیستند.

وی با اشاره به نکات اخلاقی و تربیت در خانواده، عنوان کرد: امیرمومنان(ع) خطاب به پسر خود فرمودند که زن گل است و باید با او به لطافت و مدارا برخورد کرد تا زندگی خوشایند باشد.

قریشی گفت: بر اساس توصیه ولی الهی(ع) در هنگام غذا خوردن همه اعضای خانواده بر سر سفره جمع شده، با بسم الله طعام را شروع و با الحمدلله تمام کنند که نشانه ارزش نهادن به خانواده است و آقا و خانم در زندگی باید به هم بها دهند، چون بی توجهی و بی اعتنایی به یکدیگر حرام است.