چاه‌های فاقد مجوز مهاباد مسدود می‌شوند
چاه‌های فاقد مجوز مهاباد مسدود می‌شوند

محمد عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب فاقد مجوز، اظهار داشت: چاه‌های آب فاقد مجوز در مهاباد شناسایی شده است. وی با بیان اینکه در این خصوص اقدام به مسدود کردن چاه‌های آب فاقد مجوز خواهیم کرد، تصریح کرد: در این خصوص به کمک قوه […]

محمد عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب فاقد مجوز، اظهار داشت: چاه‌های آب فاقد مجوز در مهاباد شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص اقدام به مسدود کردن چاه‌های آب فاقد مجوز خواهیم کرد، تصریح کرد: در این خصوص به کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی، عمل می‌:نیم.

مدیر امور منابع آب مهاباد خواستار همکاری هر چه بیش‌تر مردم در این خصوص شد و گفت: این اقدام در راستای کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به بحران آبی دریاچه ارومیه، ادامه داد: کمک به بهبود این وضعیت وظیفه تمام مردم و مسؤولان جامعه است که در این خصوص باید هر فرد در این زمینه با حساسیت ویژه‌ای وارد کار شود.

عبداللهی با بیان اینکه امروزه دریاچه ارومیه یکی از مهمترین موضوعات زیست محیطی استان به شمار می‌رود، یادآور شد: در این خصوص با توجه به میزان مصرف بالای آب در بخش کشاورزی، همکاری کشاورزان نیز در جهت کاهش آب مصرفی ضروری است.

مدیر امور منابع آب مهاباد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این خصوص، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد مسلوب‌المنفعه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه با اجرای طرح مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های فاقد مجوز شاهد کاهش میزان حفر فاقد مجوز نیز هستیم، یادآور شد: در صورت مشاهده حفر فاقد مجوز، از حفر  چاه جلوگیری و دستگاه‌های حفاری نیز توقیف می‌شوند.