اجرای نیت واقفان سرلوحه برنامه‌های اوقاف است
اجرای نیت واقفان سرلوحه برنامه‌های اوقاف است

حجت‌الاسلام عیسی برادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال در زمینه ثبت وقف جدید در ارومیه به خوبی عمل کرده‌ایم و این نشان دهنده تلاش‌هایی است که انجام شده است. وی با اشاره به موقوفات جدید به ثبت رسیده طی سال جاری، یادآور شد: امسال ۲۶ وقف در ارومیه به […]

حجت‌الاسلام عیسی برادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال در زمینه ثبت وقف جدید در ارومیه به خوبی عمل کرده‌ایم و این نشان دهنده تلاش‌هایی است که انجام شده است.

وی با اشاره به موقوفات جدید به ثبت رسیده طی سال جاری، یادآور شد: امسال ۲۶ وقف در ارومیه به ثبت رسیده است و تلاش می‌شود تا پایان امسال تعداد موقوفات جدید را افزایش دهیم.

مدیر اوقاف و امور خیریه ارومیه بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها نقش موثری در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارند.

این مسؤول با بیان اینکه در این خصوص از توان روحانیون و علما نیز بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: استفاده از تریبون نماز جمعه و سایر سخنرانی‌های امامان جمعه و روحانیون در روستاها و مناطق مختلف شهر، می‌توانیم در زمینه تبلیغ فرهنگ وقف بهتر عمل کنیم.

برادری با بیان اینکه در این خصوص عموما وقف‌ها در زمینه ساخت حسینیه و مسجد، عزاداری سالار شهیدان است، یادآور شد: لازم است در زمینه بهداشت، سلامت، آموزش و فرهنگی نیز شاهد وقف‌های بیش‌تری باشیم.

مدیر اوقاف و امور خیریه ارومیه اجرای امینانه نیت واقفان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای امینانانه نیت واقفان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در اداره اوقاف دنبال می‌کنیم.

این مسؤول بر اعتمادسازی مناسب بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امروزه شاهد افزایش میزان موقوفات هستیم، این امر نشان دهنده اعتمادسازی است که انجام شده است.