هشدار برای تبریز / فضاهای تجاری بافت مرکزی شهر در معرض خطر
هشدار برای تبریز / فضاهای تجاری بافت مرکزی شهر در معرض خطر

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی مدبر ضمن ابراز تاسف از حادثه ناگوار آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: حادثه پیش‌آمده ناشی از اتفاقاتی است که ممکن است هر لحظه در فضاهای عمومی و مجتمع‌های تجاری و تولیدی بافت مرکزی شهر تبریز نیز بیفتد. وی با اشاره به مخاطرات بافت […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی مدبر ضمن ابراز تاسف از حادثه ناگوار آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: حادثه پیش‌آمده ناشی از اتفاقاتی است که ممکن است هر لحظه در فضاهای عمومی و مجتمع‌های تجاری و تولیدی بافت مرکزی شهر تبریز نیز بیفتد.

وی با اشاره به مخاطرات بافت مرکزی و تاریخی تبریز تصریح کرد: تراکم شدید توده فضایی، فرسودگی سازه‌ای و قدمت بالای ابنیه موجود، محدودیت دسترسی و راه‌های ارتباطی، تراکم و نفوس بالای انسانی، عدم بهسازی و توانمندسازی و ده‌ها مورد دیگر از جمله تهدیدات حاکم بر بافت مرکزی شهر تبریز و به ویژه اماکن و ساختمان‌های عمومی است.

مدبر تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید حتی لحظه‌ای از موضوع ایمن‌سازی و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت ارتقای ایمنی بناهای تجاری، تولیدی و خدماتی غافل شویم و در این خصوص تمامی نهادها و دستگاه‌های تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و اجرایی شهر تبریز و حتی استان نیز باید به کمک مجموعه شهرداری، نقش خود را در این مهم ایفا کنند.

به گفته وی طرح ایمن‌سازی و شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌های پر مراجعه تجاری – تولیدی و بازار بافت مرکزی و قدیمی تبریز، یکی از الزامات بی قید و شرط در سیستم مدیریت شهری بوده و در این راستا مصمم به اقدامات سریع و در عین حال کاربردی و اثربخش هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، در معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و با محوریت سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز تشکیل شده و همچنین چندین تن از کارشناسان فنی و آتش‌نشانان آن سازمان جهت بررسی جوانب حادثه از نزدیک، به محله وقوع حادثه در پایتخت اعزام شدند.