افکار حزب کارگزاران ملایم و در راستای اصلاح پایدار است/ عادت بر سیاه‌نمایی‌ها و گرفتن انگیزه از مردم داریم
افکار حزب کارگزاران ملایم و در راستای اصلاح پایدار است/ عادت بر سیاه‌نمایی‌ها و گرفتن انگیزه از مردم داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب زمانی بعد از ظهر امروز در نخستین کنگره حزب کارگزاران سازندگی استان اظهار کرد: از اولین روز افتتاحیه فعالیت حزب، اعضای حزب در مرکز استان و شهرستان‌ها بسیار فعال در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌اند. وی با بیان اینکه جزو […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب زمانی بعد از ظهر امروز در نخستین کنگره حزب کارگزاران سازندگی استان اظهار کرد: از اولین روز افتتاحیه فعالیت حزب، اعضای حزب در مرکز استان و شهرستان‌ها بسیار فعال در تمام عرصه‌ها حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جزو معدود استان‌هایی هستیم که شهرستان‌ها بسیار فعال وارد شده‌اند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های اصلاح‌طلب و انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا با هماهنگی‌های صورت گرفته؛ گروه‌های حامی دولت تدبیر و امید و اصلاح‌طلب نقش خوبی داشته و البته ادامه خواهد داشت.

ریاست شورای حزب کارگزاران سازندگی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اوایل دهه ۷۰ حزب تشکیل شد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آثار و خدمات بسیار زیادی داشتند، افزود: یکی از یادگارهای ایشان ایجاد همین تشکل و کارگزاران سازندگی بود که به حق ایده‌های ایشان چراغ راهنمای ما بود و شوراها خط فکری این عالم را دنبال می‌کنند.

در تنگنای سیاسی از آیت‌الله رفسنجانی یاری می‌جستیم

وی افزود: بعد از رحلت این عالم بزرگ نمی‌توان از بیانات زنده استفاده کرد ولی همچنان خط فکری ایشان جاری خواهد بود.

زمانی با بیان اینکه در هر زمان که در تنگنای سیاسی قرار می‌گرفتیم؛ از آیت‌الله رفسنجانی یاری می‌جستیم، گفت: جلسه‌ای با حضور اندیشمندان در سال ۸۹ و آیت‌الله رفسنجانی برگزار شد و بعد از شنیدن دو ساعت نقد تند و تیز همه جانبه در ۱۰ دقیقه به پنج نکته مهم اشاره کردند.

وی تاکید کرد: پنج نکته ذکر شده به عنوان چکیده عمر مرحوم بود که اولین نکته نگاه مدیران نظام به گونه‌ای باشد که به اشتباه خود اعتراف کنند.

ریاست شورای حزب کارگزاران سازندگی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دومین نکته اولویت در ارتقای دانایی مردم بر اصلاح سیاست‌مداران بود، گفت: مهم‌ترین ضامن پیشرفت از نظر آیت‌الله رفسنجانی اهمیت به افزایش میزان سواد است و خود ایشان بیشتر عمرشان را صرف افزایش دانایی مسؤولان داشتند و اعتراف کرده‌اند که اگر به دانا کردن مردم همت می‌کردیم بهتر بود و اثر بیشتری داشت.

آبیاری درخت امید ماموریت فرهیختگان

وی تصریح کرد: آبیاری درخت امید ماموریت فرهیختگان است و این نیز نکته سوم از نظر آیت‌الله رفسنجانی است که باید امید به جامعه تزریق کنیم.

زمانی با تأکید بر اینکه عادت بر سیاه‌نمایی‌ها و گرفتن انگیزه از مردم کرده‌ایم، گفت: با این روال هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

وی افزود: نکته دیگر حفظ نظام و پایداری آن است که باید در این راستا همت گمارد زیرا متأسفانه تاریخ نشان داده است که گرایش غالب در روشنفکری تغییر نظام است.

افکار رادیکالی به ضرر جامعه است

زمانی با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب گروه‌های مختلف سیاسی در صدد تغییر نظام بودند، گفت: آقای رفسنجانی به مرور تاریخ ۱۵۰ ساله تاکید داشته تا بدانیم که حرکت و اصلاحات پایدار در جامعه رواج یافته و اخلاق و افکار رادیکالی به ضرر جامعه است.

ریاست شورای حزب کارگزاران سازندگی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حزب کارگزاران نیز افکار ملایم و اصلاح پایدار داشته و خواهد داشت.

وی نکته پنجم را برخورد با عقاید مخالف و موافق به صورت همدلی منطبق بر سیره ائمه(ع) بیان کرد و گفت: با صاحبان عقاید درست فضای همدلی را پیش بگیریم.

زمانی اظهار داشت: انسان‌های بزرگ خطاهای بزرگی دارند ولی منشأ خیر و برکت زیادی هستند پس صرفنظر از خطاهای آیت‌الله رفسنجانی در دهه‌ آخر زندگی وی، عمل به پنج نکته به صورت عیان مشاهده می‌شود.