۴۵ هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی شناسایی شده است
۴۵ هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان غربی شناسایی شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، شهلا تاجفر ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف دفتر خبرگزاری فارس در ارومیه و در دیدار با نماینده خبرگزاری فارس و کارکنان این خبرگزاری در ارومیه، اظهار داشت: مدیران کل در آذربایجان غربی از کارگروه زنان و خانواده استقبال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، شهلا تاجفر ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف دفتر خبرگزاری فارس در ارومیه و در دیدار با نماینده خبرگزاری فارس و کارکنان این خبرگزاری در ارومیه، اظهار داشت: مدیران کل در آذربایجان غربی از کارگروه زنان و خانواده استقبال چندانی به عمل نمی‌آورند.

وی افزود: نشست‌های مختلفی با محوریت بانوان و امور خانواده در استان برگزار می‌شود که حضور مدیران کل برای تصمیم‌گیری‌ها مورد نیاز است، ولی همین که امضای «تاجفر» را مشاهده می‌کنند ضمن اینکه به موضوع نامه توجه نمی‌کنند و حضور در جلسه را به مشاور و معاون محول می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه «مدیریت بدون پول» را در این مجموعه پیاده کرده‌ایم، افزود: تاکنون حتی یک ریال به این اداره برای اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌ها تخصیص نیافته است بنابراین مهارت و توان مدیریت بدون پول را در خود تقویت کرده و وارد عرصه شدیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه در استان کارهای مدیریتی به بانوان واگذار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت، قابلیت و توانایی‌های بانوان در آذربایجان غربی استفاده چندانی به عمل نمی‌آید.

تاجفر با بیان اینکه به موضوع فوق انتقاد جدی داریم، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که در زمینه‌های مختلف و عرصه‌های مدیریتی از زنان توانمند و شاخص استان استفاده لازم به عمل آید.

وی به وجود ۲ هزار نفر زن کارآفرین در استان اشاره کرد و ادامه داد: در آذربایجان غربی زن کارخانه‌دار، معدن‌کار، دامدار و صنعتگر وجود دارد، همچنین در زمینه مشاغل خانگی از جمله قالیبافی و … مشغول هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به وجود ۴۵ هزار زن سرپرست خانوار اعم از بدسرپرست و بی‌سرپرست اشاره کرد و بیان داشت: دفتر خانواده و زنان استانداری برای توانمند‌سازی این قشر وجود دارد چرا که رویکرد حمایتی در گرو وجود منابع مالی است.

تاجفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه شهرداران در استان به ایجاد بازارچه ویژه بانوان مکلف شده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوع با استاندار آذربایجان غربی مطرح شده که امید است در مرکز استان این موضوع جامه عمل بپوشد.

این مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی در نمایشگاه میراث معنوی اصفهان در سال گذشته رتبه نخست را از آن خود کرد، گفت: همچنین در نمایشگاه توانمندی‌های زنان کرمان هم استان ما اول شد.